Studievejledning

Optagelse på psykologi

05. februar 2015 af Patiih (Slettet)

Hej alle sammen!

Jeg har et ønske om at studere psykologi, så derfor søger jeg ind på psykologistudiet igennem kvote 1.
Mit gennemsnit ligger på 11,8, men jeg mangler bestået matematik B, da det er et adgangskrav, så det er jeg selvfølgelig i gang med at læse op.
Der er dog måske et problem, men jeg ved det ikke. Sagen er den, at jeg droppede ud fra STX i 3.g for at starte forfra på den 2-årige HF, og derfor har jeg nogle fag fra STX som jeg er blevet eksamineret i. Når jeg går ind på www.optagelse.dk, kan jeg se nogle af de fag, jeg har været til prøve i, da de er i eksamensdatabasen, og derfor kan jeg ikke slette dem, også selvom de ikke er relevante for min ansøgning. B.la. fik jeg dengang -3 i samfundsfag, hvilket jeg frygter de vil tage i betragtning, da det også er et krav. Men jeg har dog fået 12 i historie B på HF som er en del af den samlede kulturpakke, og historie B er jo også et krav til psykologistudiet.
Så mit spørgsmål er, om de vil kigge på nogle af de prøveformer, jeg tidligere er blevet eksamineret i, når jeg ikke kan slette dem - også selvom de egentlig ikke er relevante for min ansøgning til studiet? Jeg håber i forstår mit spørgsmål. :-)

Vh.
 


Skriv et svar til: Optagelse på psykologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.