Matematik
Lineær vækst
09. februar 2015 af
marcandersen1997
-
Niveau: C-niveau
Hej.
Jeg har et spørgsmål til en opgave der omhandler lineær vækst, hvor jeg er helt lost.
Ved en bestemt isbod kan man købe en gammeldags is, som består af iskugler i kræmmerhus. Kræmmerhuset koster 15 kr., og for hver iskugle man vil have i kræmmerhuset, koster det 7 kr.
a) angiv en forskrift for prisen af en gammeldags is
b) jimbo og ryan er ude og købe is. Jimbo ved ikke hvor mange kugler han skal have, men han ved, at han skal have 3 kugler mere end ryan. Hvor meget mere end ryan kommer jimbo til at betale?
På forhånd tak :)
Jeg har et spørgsmål til en opgave der omhandler lineær vækst, hvor jeg er helt lost.
Ved en bestemt isbod kan man købe en gammeldags is, som består af iskugler i kræmmerhus. Kræmmerhuset koster 15 kr., og for hver iskugle man vil have i kræmmerhuset, koster det 7 kr.
a) angiv en forskrift for prisen af en gammeldags is
b) jimbo og ryan er ude og købe is. Jimbo ved ikke hvor mange kugler han skal have, men han ved, at han skal have 3 kugler mere end ryan. Hvor meget mere end ryan kommer jimbo til at betale?
På forhånd tak :)
Svar #1
09. februar 2015 af mathon
a)
pris = antal kugler gange 7 + 15
antal kugler sættes til x og prisen til f(x):

Svar #2
09. februar 2015 af marcandersen1997
Mange tak :) har du også et svar til den anden opgave :)
Skriv et svar til: Lineær vækst
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.