Matematik
stikprøve
Jeg skal forklare hvad der er stikprøve og population i min matematikaflevering, men jeg forstår simpelthen ikke spørgsmålet? Skal jeg pege på hvilket skema der viser stikprøveresultatet og hvilket der viser population? Eller skal jeg forklare begreberne? Jeg forstår ikke, hvad det er der bliver spurgt om. Håber at nogen kan belyse emnet.
Delopgaven og de to skemaer er her vedlagt.
vh
Svar #1
14. februar 2015 af peter lind
Du skal ikke forklare begreberne men fortælle hvad der er stikprøve og hvad der er population i det aktuelle tilfælde
Svar #2
14. februar 2015 af OnceUponATime (Slettet)
Det forstår jeg stadig ikke. Altså det nederste skema viser jo stikprøverne, og det øverste viser indirekte populationen af familier med en bil.
Er det bare sådan det skal forståes? At jeg bare skal henvise til de to skemaer?
Svar #3
Det er korrekt at det nederste skema er stikprøven; men det er ikke korrekt at det andet skema er populationen. Det andet skema fortæller hvordan famillier med bil er fordelt på de enkelte regioner.
Populationen er famillier med bil i Danmark
Svar #4
Vil det så sige, at jeg bare skal skrive, at stikprøven kan ses på nederste skema, imens populationen er familier med bil i Danmark?
Jeg synes nemlig ikke, at jeg får givet et tal på, hvor stor populationen er af familier med bil i DK?
Svar #5
Det er helt korrekt at du ikke får det tal; men hvad skal du også bruge det til ?
Svar #6
Jamen det ved jeg ikke, jeg forstår nemlig ikke helt hvad det er de er ude efter. Men vil det så sige, at det jeg har skrevet i #4 er korrekt? Tak på forhånd!
Svar #8
Det er nok mere korrekt at skrive at stikprøven er de 1005 famillier med bil
Skriv et svar til: stikprøve
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.