Eksamensforberedelse

FSA Dansk (Læseprøve

02. maj 2015 af Jessielicious (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej,

det er fordi jeg skal til eksamen nu på mandag (ligesom alle jer andre) og jeg er ret nervøs for læseprøven! Man har kun 30 minutter (nej, jeg får ikke ekstra tid, som er 15 minutter ekstra) og det er bare det at tiden går enormt stærkt!

Her fortiden har jeg fået 4-taller, altså når vi øver os på dem i klassen og det er bare det med tiden .. ellers kan jeg godt lave en 7'er!

Jeg vil virkelig blive trist hvis jeg får et 4-tal, jeg plejer at få 7 men jeg ved ikke ... her på det sidste er det gået lidt ned ad bakke.

Har i evt. nogle gode råd?

~Held og lykke med eksamen~


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. maj 2015 af Astrid9999 (Slettet)

Hvis du sidder fast i en opgave så bare gå vidre, du kan altid vende tilbage, eller bare gætte. Du kan også træne dig selv i at læse hurtigere, ved at tage en tekst og så tage fx. et stykke papir og køre ned over siden, så prøv at se, om du kan nå at læse sætningen inden papiret dækker. Jeg plejer dog at bruge en lineal til prøverne, men den metode plejer at virke fint ved mig :-)


Svar #2
02. maj 2015 af Jessielicious (Slettet)

#1

Hvis du sidder fast i en opgave så bare gå vidre, du kan altid vende tilbage, eller bare gætte. Du kan også træne dig selv i at læse hurtigere, ved at tage en tekst og så tage fx. et stykke papir og køre ned over siden, så prøv at se, om du kan nå at læse sætningen inden papiret dækker. Jeg plejer dog at bruge en lineal til prøverne, men den metode plejer at virke fint ved mig :-)

Mange tak for det gode råd :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. maj 2015 af jaco7611

Lad vær med at dvæle ved enkelte opgaver. Husk, at opgaverne til teksterne bliver sværere. Dvs. spørgsmålene til den første tekst er de letteste, og spørgsmålene til den sidste tekst er de sværeste at svare på. Det skal du nok tænke over, så du ikke bruger alt for lang tid ved de første. Så heller gætte! 


Skriv et svar til: FSA Dansk (Læseprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.