Biologi

Eksamens hjælp!

16. juni 2015 af itme (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle

Jeg skal til biologi eksamen i morgen og er egentlig næsten færdig, men kunne godt bruge noget hjælp til det sidste. Mit emne er evolution og jeg skal sidst "vurder om evolutionens fortsatte betydning ikke er overvurderet". Jeg har trukket en artikel der bl.a. kommer ind på, at evolutionen stadig spiller en meget vigtigt rolle i dag og at vores viden og forståelses for evolutionen samt evolutionsteorien kan hjælpe os med at undgå katestrofer i fremtiden, som vi ellers har oplevet før i tiden. Men dette er netop argumenter for, at evolutions fortsatte betydning altså IKKE er overvurderet, og kunne derfor godt bruge hjælp til at finde modargumenter. 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. juni 2015 af MSkousen

Hvilken artikel har du fået, er det evolution generelt, eller kun på menneskeracen? 

Der kan f.eks. opstilles to forskellige argumenter i forhold til mennesker 

1 Der har aldrig været så stor evolution som nu da der er en meget stor ændring i miljøet (fysiske faktorer og kemiske faktorer) desuden er der en stor påvirkning at mutagener som medfører øget mutationer 

2 Der sker stor set ingen evolution da der ikke er den store selektion da vi i den vestlige verden stort set overlever alle sammen til vi kan reproducere os, samt antallet af børn ikke har noget direkte at gører med vores gener, og evne til t tilpasse os. 


Svar #2
16. juni 2015 af itme (Slettet)

Nej det er for landbruget primært. Men mange tak for svar!


Svar #3
16. juni 2015 af itme (Slettet)

Jeg tror sagtens, at jeg kan vende den og sige, at evolutionen inden for menneskeracen kan man sige er overvurderet og så bruge de argumenter du opstillede


Skriv et svar til: Eksamens hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.