Studiebolig

Overtage kollegieværelse

31. juli 2015 af 123434

Hvor lang tid overtog I jeres studiebolig inden I startede på uddannelse i august/september?


Brugbart svar (2)

Svar #1
31. juli 2015 af MaibritG

Jeg overtog min ungdomsbolig i Aarhus-området den 15. juli sidste år, hvor jeg påbegyndte min kandidatuddannelse pr. 1. september. Jeg tror dog, at overtagelse af studieboliger afhænger af mange faktorer.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #2
31. juli 2015 af hesch (Slettet)

Kollegieværelser opsiges for det meste, når beboerne afslutter studiet ( ultimo juni ) med måske 3 mndrs varsel. Så det er tid at "være på" nu.

Evt. kan du fremleje et værelse i fx 2 mndr. Det er en god ide, for du har så "foden indenfor", og rykker lidt frem i køen, når de ledige (endelige) værelser skal fordeles, og kollegiet bryder sig ikke om at smide dig på gaden, når dit fremlejemål ophører.


Svar #3
02. august 2015 af 123434

Skal først blive færdig med min adgangsgivende eksamen i 2016, og så vil jeg gerne flytte til en universitetsby. Da jeg forsøgte at oprette en konto på en sammenslutning af kollegieboliger, blev jeg spurgt til, hvornår jeg ønskede at overtage en eventuelt bolig. Jeg regner med at starte på studie i september 2016. Så spekulerede bare lidt over, hvornår jeg skulle flytte ind. Synes bare, at juni og juli er lidt tidligt-men hvis de bliver ledige der så.


Skriv et svar til: Overtage kollegieværelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.