Biologi
Gravidtest-immunologsik?
Hej jeg vil rigtig gerne have forklaret hvordan gravidtest er en immunologisk metode. Jeg håber også at nogen hjælpe med at forklare sammenhængen..altså hvad sker der med hcg'et og antistofferne, antigener?
Jeg søger et hastende svar!
Tak på forhånd :)
Svar #1
19. oktober 2015 af 123434 (Slettet)
Immunologiske test
Immunologiske test kan afsløre antigener og antistoffer.
Graviditetstest-HCG virker som et antigen i testen. Hvis kvindens urin indeholder HCG, vil testen registrerer dette og bekræfte graviditeten
Blodtypetest-Antigenerne A og B samt rhesus på de røde blodlegemer undersøges. Formålet er at fastlå en persons blodtyoe
HIVtest-undersøger om personen har dannet antistoffer mod HIV-virus. Hvis personen har dannet antistoffer mod HIV, så betyder det, at personen har fået viraen ind i kroppen og dermed er begyndt at lave antistoffer. Testen kan påvise om personen lider af HIV eller ej. Har man antistoffer mod HIV, har man smitten i kroppen og kan dermed smitte andre
Kyssesygetest-tester for antistoffer mod kyssesyge. Hvis personen har kyssesyge, vil vedkommende danne antistoffer. Testen kan afsløre om, personen har dannet antistoffer, og dermed afgøre om personen lider af kyssesyge
Skriv et svar til: Gravidtest-immunologsik?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.