Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
SRP - Film, der omhandler integration?!!
Hej alle :)
Jeg skal have fundet noget materiale til mit emne, der lyder på: "Integration i England". Nogen, der kan komme på eksempler på film?
I øjeblikket har jeg én, som hedder "Ae Fond Kiss", men synes ikke rigtig, den har så meget med integration at gøre andet, end at en muslimsk dreng bliver forelsket med en tysker.
Jeg kender en tysk film, som hedder "Almanya - Wilkommen in Deutschland", men som I nok kan se, er problemet jo, at den er tysk, og foregår i Tyskland. Nogen, der evt. kan henvise mig til andre film a lá det? Hvis I selvfølgelig har set den :)
Ville være super!
På forhånd, tak!
Svar #1
19. oktober 2015 af Linnese (Slettet)
'My Son The Fanatic' handler om hvordan en parkistansk far integrerer sig i den vestlige kultur ved at slip på sine religiøse/kulturelle værdier, mens hans søn holder fast i sine rødder, og har dermed andre religiøse/kulturelle værdier. Sønnen uenig med faderens synspunkter og opførsel. Det er et kultursammenstød og en form for omvendt generationsskifte.
Skriv et svar til: SRP - Film, der omhandler integration?!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.