Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Kina eller borgerkrigen i syrien (VIGTIGT, da vi skal vælge imorgen)

20. oktober 2015 af NH123 (Slettet)

Hej allesammen. 

Jeg skal MEGET snart vælge hvad jeg vil skrive om i mit studieretningsprojekt. Jeg er dog meget i tvivl om hvad jeg skal vælge imellem. Jeg havde tænkt mig, at skrive om Kinas historie og Kina som supermagt, eller om konflikten i Syrien i Samfundsfag A og Historie A. Jeg ved virkelig ikke hvilke af de to emner jeg skal vælge, da begge er vildt interessante. Jeg vil bare lige hører nogen af jer om hvad i synes, og hvad i tror kunne være bedst at tage. Hvis jeg fx. vælger Kina i samf og historie hvad kunne jeg så skrive om der, altså udover det jeg har nævnt (hvad kunne overemnet være, da det er bedst at der er bredt) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. oktober 2015 af Stats

Dit spørgsmål omkring Kina "hvad kunne jeg så skrive om der", viser at du måske ikke har den store viden indefor emnet?

Jeg vil anbefale dig, at du tager et emne der er interessant, og kobler fagene der skal bruges på... Dernæst, så skal du tage og kigge på, hvad du har nemmest ved.. Dette letter arbejdsbyrden en smule...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
20. oktober 2015 af NH123 (Slettet)

#1

Altså i forhold til Kina havde faktisk kigget på noget om den økonomisk magtfaktor, men derimod også hvordan det politiske system er bygget op. Dermed synes jeg også, at det er enormt fascinerende det med, at Kina har denne kommunistiske baggrund, men derimod er de jo også virkelig meget kapitalistiske. Altså at der er denne store modsætning. Det jeg så er mest i tvivl om her, er at hvad mit overemne så skal være, fordi jeg vil helst gerne have at det på måde er bredt, så jeg ligesom kan bygge op på det derfra, hvis du kan følge mig. 


Svar #3
20. oktober 2015 af NH123 (Slettet)

jeg tænkte også at det også kunne være spændende, at også komme generelt ind på det kinesiske samfund, altså i forhold til befolkningen osv. 


Skriv et svar til: Kina eller borgerkrigen i syrien (VIGTIGT, da vi skal vælge imorgen)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.