Dansk

Læseprøve forbedring

03. november 2015 af masteren123 - Niveau: 9. klasse

Hej alle

Jeg skal op til en FSA læseprøve i morgen jeg har tidliggere ligget på et solid 7 tal, nogle gange lidt mindre, men aldrig over.

Jeg ville hører om der var nogen som havde nogen gode råde eller tips/erfaringer der kunne give det sidste skub til en 10 tal

Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. november 2015 af itsbirdy (Slettet)

- Nogle finder det nemmere at tage opgavesættet fra slutning, og så arbejde sig hen til starten.

- Hvis du ikke kan finde ud af en opgave, så gå videre, og så kan du komme tilbage til den, hvis du har tid,

- I opgaven, hvor du skal læse en tekst og svare på spm om den (den med multiple choice) så start med at læse det første spm, så skim teksen efter svaret på den. Du skal aldrig læse hele teksten, kun en sætning eller to før og efter der, hvor svaret ligger, ellers bruger du simplethen for meget tid.

Håber at det kunne hjælpe lidt - held og lykke =)

Brugbart svar (0)

Svar #2
05. november 2015 af cagri2312 (Slettet)

-Du kan prøve at tage en demo test :)

-Har gjort det selv mange gange og det hjælper, da jeg ved hvad noget af det handler om.

-Læs op på de ting du havde fejl ved sidste test :))

-Jeg plejer selv at starte med at læse spørgsmålende først, og efter svar på spørgsmål, (MEN det virker ikke altid :))

- Begynd med de nemme efter det svære så du ikke bruger tid på det. :)

Held og lykke ;) 

Skriv et svar til: Læseprøve forbedring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.