Samfundsfag
Notatopgave millitær indsats i Syrien
Halløjsa
Jeg har en aflevering for, hvor problemformuleringen lyder således:
Skriv et notat for henholdsvis Lars Løkke og Mette Frederiksen. Du er deres rådgiver.
Du skal på et fagligt grundlag komme med strategier til dem, så Lars Løkke kan overbevise Folketinget, og Mette Frederiksen kan overbevise sit eget bagland om, at der skal indsættes flere F16-fly i Syrien og derved øge den millitære indsats.
Jeg har forstået opgaven,er kommet i gang, men jeg er helt blank på hvordan jeg skal argumentere for gode strategier, der både har fordele og ulemper, både for LArs Løkke og Mette Frederiksen.
Så derfor, er der nogle der har en ide til strategier, som jeg selv kan bygge videre på?
Jeg ved, at Venstre, LA, Konservative 100% gerne vil øge indsatsen, DF er villige til det. Mette Frederiksen udtalte kort efter Lars Løkkes åbningstale, at det nok godt kunne komme på tale at øge indsatsen. De Radikale er også med på den, så derfor er det kun Enhedslisten, SF og Alternativet der har udtalt, at de mener man skal fungere som mæglere i stedet for at bidrage med kampfly. (Eller de har i hvertfald sagt, de ikke mener at det nytter noget med øget millitær indsats).
Skriv et svar til: Notatopgave millitær indsats i Syrien
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.