Tysk

Sætninger der driller!

29. marts 2016 af Henry1505 (Slettet) - Niveau: B-niveau

1.    Köln, der blev grundlagt i 1143, blev fri rigsstad i 1226, og allerede i det 13. århundrede var byen kendt som hansestad med blomstrende handel.

1.    Köln, das in 1143 gegründet wurde, wurde freie Reichsstadt in 1226, und bereits im 13. Jahrhundert war die Stadt wie Hansestadt mit blühenden Handel bekannt. 

2.    Jeg fandt hr. Schmidt for gammel til at opføre sig som et barn.
2.    Ich fand hr. Schmidt zu alt wie ein Kind zu handeln. 

3.    Du har skrevet et brev til mig, og jeg har læst det.
3.    Du hast einen Brief zu mir geschrieben, und ich hat es gelesen. 

4.    Hver dag indlægges der mange mennesker på vore sygehuse. En af dem var min gode bekendt Robert.
4.    Jeden tag liefert viele Menschen  in unseren Krankenhäusern. Einer von ihnen war mein gute bekannt. 

5.    Efter at Hans var blevet undersøgt af lægerne, blev diagnosen hurtigt stillet, og han blev opereret.

5. Nachdem Hans war von den Lehren untersucht geworden, wurde die Diagnose schnell gemacht, und er wurde operiert.

Rigtig god tirsdag!

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2016 af meitner

3. "Du hast einen Brief zu mir geschrieben, und ich hat es gelesen."

– jeg er sikker på, at du mener 'habe'.

5. "Nachdem Hans war von den Lehren unterzucht geworden. ."

Den Lehren betyder ikke lægerne. Det tyske ord for læger må være Ärzte - så det hedder von den Ärzten.

Og så mener jeg også, at 'nachdem' er en bisætningsindleder, så det bøjede verbum skal stå til sidst. 

Brugbart svar (0)

Svar #2
29. marts 2016 af Stygotius (Slettet)

1.    Köln, der blev grundlagt i 1143, blev fri rigsstad i 1226, og allerede i det 13. århundrede var byen kendt som hansestad med blomstrende handel.

1.    Köln, das in 1143 gegründet wurde, wurde 1226 eine freie Reichsstadt ((in) 1226), und bereits im 13. Jahrhundert war die Stadt wie Hansestadt mit blühenden Handel bekannt. 

2.    Jeg fandt hr. Schmidt for gammel til at opføre sig som et barn.
2.    Ich fand hr. Schmidt zu alt wie ein Kind zu handeln. 

3.    Du har skrevet et brev til mig, og jeg har læst det.
3.    Du hast einen Brief zu mir geschrieben, und ich hat es gelesen. 

4.    Hver dag indlægges der mange mennesker på vore sygehuse. En af dem var min gode bekendt Robert.
4.    Jeden tag liefert viele Menschen  in unseren Krankenhäusern. Einer von ihnen war mein gute bekannt. 

5.    Efter at Hans var blevet undersøgt af lægerne, blev diagnosen hurtigt stillet, og han blev opereret.

5. Nachdem Hans war von den Lehren untersucht geworden, wurde die Diagnose schnell gemacht, und er wurde operiert.

Skriv et svar til: Sætninger der driller!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.