Engelsk

Fejlsætninger delprøve 1

09. maj 2016 af MariaL97 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har lige nogle spørgsmål til fejlsætningerne i en delprøve 1 jeg er i gang med at lave:

1) He had drank too much wine and fallen asleep on the couch

Er det forkerte "fallen", eller? Og hvorfor

2) In his speech at the university, gave the guest speaker the graduates much sensible advise

Hvad er fejlen, og hvorfor?

3) The boss talked to the engineer in a harshly manner

Er det "harshly" der er forkert? Og hvorfor?


Brugbart svar (1)

Svar #1
09. maj 2016 af Annamisa

1) He had drunk too much wine and fallen asleep on the couch

Da verbet står i førdatid og ikke i datid, skal man ikke skrive "drank", men "drunk".

2) In his speech at the university, gave the guest speaker gave the graduates much sensible advice.

Engelsk benytter sig af direkte ordstilling (medmindre der er tale om et spørgsmål) og derfor skal subjekt være før verbum. Der er også en fejl i "advise", men jeg tror bare det er en tastefejl.

3) The boss talked to the engineer in a harsh manner

Da "harsh" lægger sig til "manner" og ikke "talked" er ordet et tillægsord og derved ikke et adverbium. Derfor skal der stå "harsh" og ikke "harshly".

Håber du kan bruge det!


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. maj 2016 af Eksperimentalfysikeren

Hvis du er til en prøve, skal du holde dig fra nettet, herunder SP. Du risikerer at få prøven afvist, hvis det bliver opdaget. Du risikerer også at blive slettet som bruger på SP, hvis du henter hjælpen her.


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. maj 2016 af Annamisa

Altså, de fleste elever plejer at få delprøver fra de tidligere år for som hjemmearbejde og må derfor godt søge om hjælp.


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. maj 2016 af Stygotius

Hjemmearbejde er noget som  DU skal forsøge at lave. At aflevere noget som  andre har rettet til, siger intet om hvad du kan og ikke kan.


Svar #5
10. maj 2016 af MariaL97 (Slettet)

Jeg har helt styr på hvad jeg må og hvad jeg ikke må, så bare rolig. Det er bare en øvelse til os selv, hvor vi også skal rette den bagefter

Brugbart svar (0)

Svar #6
10. maj 2016 af Eksperimentalfysikeren

Fint.

Det kan være lidt svært for os andre, at se forskel. Det er prøvetid i øjeblikket, så derfor er vi nogle, der er på vagt. Jeg ser også, at du stiller konkrete spørgsmål, så jeg konkluderer, at du har styr på det.


Skriv et svar til: Fejlsætninger delprøve 1

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.