Engelsk

Rettelse af stil, 9. klasse.

25. august 2016 af AndersRanum (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa.

Jeg er lige blevet færdig med 3 stile, så jeg har virkelig ikke overskud til at rette dem igennem. Er der eventuelt nogle søde mennesker, som lige kunne se efter fejl, og rette dem?

Tak.                                                                                                                                                        - Anders.

I was really looking forward to something very different and new. I had the maps and my own personal ‘survival’ kit - lots of chocolate and a drink and, of course, my phone to record my new discoveries. I was really excited to start my new adventure. It felt weird travelling alone, as I’d always went with my parents or a friend. It wasn’t a problem though - no worries. I started off, by venturing into the unknown, not knowing what to expect. I was at ground level, so it was quite a distance to travel. It was difficult travelling in such a landscape. It really felt like the mountains were unstable; almost like they could collapse any second. I knew I was overreacting though. My main goal was to make it to the top of the mountain, and, obviously, to just overall get a great experience. Making my way through the forest, I imagined what it’d be like to stand on the top. The view, the fresh air, the cold breeze. It was rough making my way through the trees, though. But I knew there was a road not very far from here - atleast according to my map. I didn’t like the proximity of the trees, they made me feels small, almost insignificant. The only animals I’d seen so far were insects, snails etc., so nothing special. I was really hoping to see something special; maybe a deer or some other majestic animal. Some time passed by and I was relieved to finally find the road that my map showed. Now reaching the top would be a lot easier. Further traveling under those circumstances would completely exhaust me! Once again, some time passed, and as I was very close to reaching the top, I spotted something moving in the far distance. I wasn’t quite sure what it was, but as I moved closer, I eventually realized it was a horde of mountain goats. I wasn’t really expecting to see much at this point, so the sighting amazed me. After admiring the horde for some time, I moved on. Soon after that I reached the top. The view definitely didn’t disappoint me. I settled down and pulled out my ‘survival’ kit. I stayed here for a while and admired the view. Thoughts about life in general came to my mind as I was just sitting there. I do think the vast majority of people get thoughts like this while experiencing similar moments.


It was an amazing experience and it definitely lived up to my expectations. I felt like this experience made appreciate nature and life more than I formerly did.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. august 2016 af JulieW99

Ingen sammentrækninger! Få dem rettet - du kan nok selv finde dem.

- - -

Vh Julie


Svar #2
25. august 2016 af AndersRanum (Slettet)

Kunne du eventuelt udpege dem? Er der nogle sætninger der er formuleret forkert? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. august 2016 af JulieW99

Nej - du kan godt selv finde hvor du har trukket "was not" sammen til "wasn't" osv. Jeg vil ikke gøre dit arbejde. Nu har jeg ikke læst teksten, men jeg tror, at det er okay. Det jeg har skimmet har set meget fornuftigt ud. Kig dog lidt på dine kommaer. Man sætter væsentligt mindre på engelsk end på dansk.

- - -

Vh Julie


Svar #4
25. august 2016 af AndersRanum (Slettet)

Ja okay, men hvad er problemet at trække "was not" sammen til "wasn't" f.eks, som du overstående nævner? :)

- kommaer er ikke noget vores lærer går op i - men tak for tippet. Desuden har jeg ikke tjekket dem igennem, har blot sat dem imens jeg skrev. :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. august 2016 af milleneedshelp1 (Slettet)

Det er åbenbart uformelt sprog, når man laver sammentrækninger, og derfor skal du ikke gøre det.


Svar #6
25. august 2016 af AndersRanum (Slettet)

Så på skriftsprog er det uformelt at lave sammentrækninger, men det kan sagtens benyttes i talesprog? Jeg har dog siden 7. klasse lavet lignende sammentrækning, men har aldrig fået at vide, at det er forkert? :))

Nu er det første stil jeg afleverer til denne lærer, så tror jeg lader det være. Kommenterer hun på det, så retter jeg det i fremtidige stile.

- tak for hjælpen. :))

Brugbart svar (0)

Svar #7
26. august 2016 af JulieW99

Ja. Du må IKKE lave dem, så ret det med det samme. Den går ikke på gymnasiet alligevel. Har din lærer ikke rettet det før, synes jeg ikke han/hun er særligt god.
- - -

Vh Julie


Svar #8
26. august 2016 af AndersRanum (Slettet)

Det virker bare mindre professionelt ikke at lave sammentrækninger, hvis man kan sige det sådan. Får jeg en lavere karakter, så er det som det er - går trods alt kun i 9., så tror ikke det er noget der trækker ned. Som jeg overståede nævnte, så retter jeg det bare i fremtidige stile. :)

Brugbart svar (0)

Svar #9
26. august 2016 af JulieW99

Mindre professionelt ikke at lave dem? Det er lige omvendt! At trække det sammen er sjusk, intet andet. Der er en grund til at man ikke laver sammentrækninger i gymnasiet, på universitet og ude i erhvervslivet. De hører ikke hjemme nogle steder, udover i talesproget - det er helt og aldeles ikke professionelt.

- - -

Vh Julie


Svar #10
26. august 2016 af AndersRanum (Slettet)

Jeg siger ikke, at det er mindre professionelt - blot at det virker underligt for mig at skrive "was not" i stedet for "wasn't", da jeg altid har gjort sådan. :))

Skriv et svar til: Rettelse af stil, 9. klasse.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.