Psykologi

Opgave hjælp - case - socialrådgiveruddannelsen

16. september 2016 af Lsa8210 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Har akut brug for hjælp, da jeg har været væk fra studie pga sygdom, og nu har svært ved lige at komme ind i stoffet igen. Jeg er ikke vildt teoristærk i forvejen, så det volder mig enorme problemer at koble teorier på.. 

har en case hvor jeg skal skrive en opgave på ca 15 sider. jeg har egentlig lavet den, inden jeg blev sygemeldt, men jeg er slet slet ikke tilfreds, med den del hvor jeg skal inddrage teorier og begreber fra psykologi og sociologi, primært fra undervisningen.

Jeg har brug for hjælp ift den psykologiske og sociologiske del.

Stikord om casen (DEN ER FIKTIV),: 

1. Kvinde i 40'erne. 
2. Oersonlighedsforstyrrelse (ikke næmere defineret), alkoholmisbrug (dobbeltdiagnose)
3. Somatisk - diabetes (fodsår osv)
4. Har svært ved at få det praktiske i hverdagen samt økonomi til at hænge sammen (pga øget alkohol- og medcinforbrug),
5. Eneste netværk er søster og svoger som hun møder hver dag ved bænken i kvarteret hvor de drikker øl, 
6. Voldsomt temperament - især overfor forbigående der stirrer)
7. Mobbet grundet temperament i skolen som barn/ung
8. Ingen uddannelse
9. Har kun haft meget begrænset tilknytning til arbejdsmarkedet tidligere, dvs. korterevarende jobs
10. Føler sig ensom og isoleret

Jeg går lidt ud fra den psykosociale model for ligesom at have en systematik (det understøtter helt fint systematikken i sagsbehandlingsprocessen). og i den psykologiske og sociologiske del (domæner) tænker jeg så at inddrage teorierne. Overvejer hvis der er plads i den biologiske del at komme ind på noget ift påvirkning i hjernen og bla bla bla.

Sagsbehandlingsdelen, indsatsdelen, juraen, socialpolitikken osv har jeg styr på. Men de der teorier, de dræber....

Er der nogen der kan hjælpe? Hvis ikke jeg vælger at udskyde det (hvilket jeg har fået lov til grundet mit forløb), så skal den afleveres på mandag kl. 12. Og håber lidt på det lykkes mig, så jeg kan fokusere udelukkende på nuværende pensum og eksamen... Dette er en opgave fra før jeg blev syg.


Skriv et svar til: Opgave hjælp - case - socialrådgiveruddannelsen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.