Matematik

Side 2 - Andengradsfunktion hjælp

Svar #21
30. november 2016 af Michaels1 (Slettet)

det der menes med N er nulpunkt

får a=0,2000, b=1,999 og c=2,1998

Brugbart svar (0)

Svar #22
30. november 2016 af AMelev

Det er da ikke en andengradsfunktion, du har tegnet graf for. 
Din funktion Oms(x) står i #20. Læs nu omhyggeligt de svar, du får! Jeg må inrømme, at jeg ikke rigtigt gider længere at rette ting, jeg allerede har rettet.
a = -1, b = 2000 og c = 0 i Oms(x), men det er fortjenesten F(x), der er mest interessant for virksomhedsejeren.

Svar #23
30. november 2016 af Michaels1 (Slettet)

ud fra din funktion så bliver det, det her?

Svar #24
01. december 2016 af Michaels1 (Slettet)

hvis du ved hvad svaret er hvorfor fortælle du mig så ikke hvordan man skal regne den ud i stedet for at få mig til og prøve og prøve selvom jeg ikke ved det, det lærer jeg intet af? heller fortælle at resultatet er det her og hvordan du kom frem til det..

Svar #25
01. december 2016 af Michaels1 (Slettet)

du skriver at Oms(x) = x (2000 - x) som bare skal plottes ind vil gi et resultat men det giver bare en lige streg hvilket jeg ikke kan bruge?

Brugbart svar (0)

Svar #26
01. december 2016 af AMelev

Det skulders nok at der mangler det usynlige * mellem x og parentesen - det skal man skrive i matematikprogrammer. Jeg har skrevet det tidligere, men har glemt det i #20. 

#24. Du lærer i hvert fald ingenting af bare at få et færdigt svar. Hvis du lægger godt mærke til de rettelser, du får undervejs, burde du lære noget.

Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Andengradsfunktion hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.