Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Litteraturens rolle

16. december 2016 af Cdanielsen (Slettet)

Hej,

Skriver SRP i engelsk og dansk. Skriver om kvindesynet i romantikken i henholdsvis England og Danmark. Jeg har analyseret Pride and prejudice og Clara Raphael, tolv breve. Skal til at skrive min diskussion, men kan simpelthen ikke finde noget materiale eller komme op med ret mange ideer. Min diskussion lyder: 

Giv en vurdering af nutidens syn på de to værker og diksuter hvilken rolle skønlitteraturen kan spille i tematiseringen af kønsroller og kvindesynet.

Hvis i har nogle ideer eller materiale til at starte en god diskussion, så kunne det være super dejligt.

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2016 af navneterperry (Slettet)

Du kan først lave en vinkling på hvordan litteraturen påvirker mennesker: http://www.litteratursiden.dk/blogs/lise-vandborg/20130408

Ift. nutidens syn på de to værker, ville man måske kunne skrive at det var banebrydende tematikker de tog op i samtiden (har ikke læst Clara Raphael, kender kun lidt til Pride and Prejudice). Har ikke lige mere til det, desværre...
 


Skriv et svar til: Litteraturens rolle

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.