Studievalg og videregående studie

Kemi på Medicin Ku 1. Semester

29. juli 2017 af ullahe (Slettet)
Hej,
Håber, der er en venlig sjæl, som vil svare mig.
Jeg er så heldig, at være blevet optaget på medicin på KU med vinterstart.
Så vidt jeg kan forstå, fylder kemi en del på første semester. Er dette rigtig? Det er to år siden, jeg afsluttede kemi B, og føler mig lidt på bar bund med det. Vil det være nødvendigt at tage kursus for at gennemopfriske dette for at kunne følge med?

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juli 2017 af M@ds (Slettet)

Tillykke med optagelsen.

Under § 5 i nedenstående link, kan du se en oversigt over de fag du skal have på bacheloren. Der er link til kursusbeskrivelserne.

http://sund.ku.dk/uddannelse/vejledning-information/studieordninger/medicin/Medicin-ba-2012_pr._01.09.2017.pdf_copy0

Så må du selv vurdere om du, ud fra kursusbeskrivelsen, har behov for at opfriske.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. juli 2017 af Dulugtergrimt

Det er generelt en hurtig opsummering af pensum på kemi B. Du kan med fordel læse op på dit gamle pensum. Du behøver ikke tage et kursus, det er udelukkende for at sikre, at folk starter på nogenlunde samme niveau

Brugbart svar (0)

Svar #3
31. juli 2017 af dannysannem

Hej ullahe

Hvis du gerne vil forberede dig og få en god start på medicinstudiet, så har jeg et forslag - det bliver nok lidt en salgstale, men forhånbentlig en du eller andre her på forum kan inspireres af :-)

Du kunne overveje at se vinterstarten som en mulighed for at forkæle dig selv med et højskoleophold på Rønde Højskole(Det er her jeg arbejder :-) ). Vi har en studiefroberedende linje, der hedder Sygepleje & Medicin, hvor du får en masse anatomi, fysiologi, sygdomslære mv ind under vesten. Samtidig kan du tilvælge fag som fx biokemi eller folkesundhed, der har relevans for medicinstudiet. Og så kan fylde resten af skemaet med alverdens andre fag som idræt, adventure, musik, tekstil, billedværksted osv.

Hvad tænker du om det?

Klik og læs om Sygepleje & Medicin


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. august 2017 af guzbak

De sørger for at være rimelig gode til at få alle med, og kurset er netop til formål for at få genopfrisket kemien, som følger os resten af studiet. Jeg havde heller ikke haft det i mange år, men det gik udmærket.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Kemi på Medicin Ku 1. Semester

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.