Studievalg og videregående studie

Fejl i optagelse? Københavns universitet

13. august 2017 af ukendtxx
Hej
d.28 fik jeg at vide at jeg var optaget på stand-by
D.11 fik jeg 2 beskeder som jeg først har set nu, i den ene står der at jeg er blevet optaget og skal takke ja/nej til optagelse men i den anden besked står der "tillykke du har fået en stand-by plads".
Mit spørgsmål lyder: har nogen af jer oplevet noget lignende?
Da det er weekendt bliver jeg nødt til at vente til i morgen for at kunne ringe ind.

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. august 2017 af Letum

Det er fordi, at der er kommet en ledig studieplads i år til dig (der er nok nogle, som er hoppet fra), så du er dermed blevet optaget. Du skal skynde dig at takke ja, hvis du skal have pladsen!

Brugbart svar (0)

Svar #2
13. august 2017 af Letum

Der er nemlig en regel om, at når man får tilbudt en standby plads, så skal man stå til rådighed ind til et bestemt tidspunkt, i tilfælde af at nogle vælger at hoppe fra.

Hvis du vælger at takke nej til pladsen, så mister du ikke blot muligheden for at starte her til september, men også din standby plads. Dette vil betyde, at du skal søge fra ny næste år.

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. august 2017 af guzbak

Hvis dit gennemsnit ligger tæt på kvote 1, kan man tilbydes en plads inden året er omme, hvis du er øverst på listen og andre takker nej.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Fejl i optagelse? Københavns universitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.