Fysik

kosmologi!!! hjæælp

19. november 2017 af hjælp2473 - Niveau: A-niveau

nogen som kan hjælp med de her opgaver i det vedhæftet fil?

Vedhæftet fil: sp.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. november 2017 af swpply (Slettet)


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. november 2017 af swpply (Slettet)


Svar #3
19. november 2017 af hjælp2473

nogen der kan hjælpe med d,e og f?


Brugbart svar (1)

Svar #4
19. november 2017 af swpply (Slettet)

Hvordan kan du ikke selv løsse d) og e). Det er præcise identiske med c), det er bare nogle andre tal.

Angående f), så er jeg ikke klarover hvilken figur de referere til.


Svar #5
19. november 2017 af hjælp2473

tak læste ikke opgaver særlig godt, men forstår ikke c særlig godt til at kunne løse den :(


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. november 2017 af swpply (Slettet)

Hvad er det du ikke forstår ved den ?


Svar #7
19. november 2017 af hjælp2473

jeg har prøvet og lave c og fik dette tal: 2,15443*10^19=r  men ved ikke om det er rigtigt, det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal gøre det samme ved d og e hvor får jeg tallene fra?


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. november 2017 af swpply (Slettet)

Ja, det er korrekt (husk at enhederne er cm). Hvofor, ved du ikke om det tal er rigtigt ??

De tal skal bruge i (d) og (e) er givet i opgave teksen, de står lige for næsen af dig (husk ρvand = 1 g/cm).

Jeg vil gerne hjælpe. Men jeg vil ikke regne opgaven for dig, for det lære du intet af. Du bliver nød til at sætte dig ned og læse opgaven omhyggeligt igennem og gøre det klart for dig selv hvad det præcist er du ikke forstår.

Hvis du forstår hvad der sker i opgave (c), bør det være indlysende at regne (d) og (c) de er viterligt fudlstændigt identtiske. Så mit bud er, at du ikke forstår opgave (c) men bare har tastet tal ind i en lommeregner og er tilfreds med at du har et facit.
      Du snyder dig selv, i det lange løb, ved ikke at invistere tiden i at forstå hvori problemerne ligger. Men istedet blot lede efter et facit du kun halvhjertet forstår ræsonnementet bagved.


Svar #9
19. november 2017 af hjælp2473

jeg forstår hvad du mener og det er rigtigt hvad du siger, men jeg er ikke ud efter facit, vil forstå opgaverne korekt derfor spørger jeg for at være sikker på det jeg laver. I opgave e ved jeg at jeg skal gøre præcis det samme som c hvor jeg udskifter tallet med det jeg har fået i e, dog vidste jeg ikke hvor jeg kunne finde det med vandet, men tak igen for din gode råd og hjælp.


Skriv et svar til: kosmologi!!! hjæælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.