Andre fag

Program til: Tegne koordinatsystem,kurver

26. november 2017 af nejvelda - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Kan i anbefale et program, hvor man kan lave koordinatsystem, rette og buede kurver, dele kurverne ind i arealer, lave stiplede linjer osv. Jeg har prøvet inkscape, men det lykkedes ikke rigtig. Paint er dårligt og i onenote skal man være meget tålmodige samt tager det tid.

Så hvis I kan anbefale et andet, gratis program ville det være super.

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. november 2017 af peter lind

graph

geogebra

De er begge gratis og kan hentes på internettet


Svar #2
26. november 2017 af nejvelda

Jeg glemte at skrive, man skal helst ikke skrive nogen funktioner osv. Egentlig kender jeg godt til graph, geogebra, nspire, maple osv. men i alle disse programmer er man nød til at plotte en funktion ind. Det vil jeg helst gerne undgå :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. november 2017 af peter lind

I både graph og geogebra kan du stadig tegne ind forskellege kurver. Det er så begrænset hvad man kan tegne. Det er linjestykker, cirkler og ellipser


Svar #4
26. november 2017 af nejvelda

Nårh oka, det vidste jeg ikke. Jeg må lige prøve det af så, takker!! :D


Svar #5
26. november 2017 af nejvelda

Det er faktisk fint nok at grube geogebra, men er lige stødet ind på et problem, at jeg ikke kan navngive en kurve ved navn S(p) eller p^*. Er det muligt at lave om på? Selv kunne jeg ikke finde noget under indstillinger.

På forhånd tak!


Svar #6
26. november 2017 af nejvelda

Og er det muligt at lave et tekstfelt? :/


Brugbart svar (1)

Svar #7
26. november 2017 af peter lind

#5 Jeg ved ikke hvad du mener med S(p) men det er næppe mulig på anden måde end at definere det som en funktion

#6 under skyderen (en linje med en prik på midten) er der en undermenu som hedder tekst


Skriv et svar til: Program til: Tegne koordinatsystem,kurver

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.