Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til Trump og Molins model?!

08. december 2017 af frederasmussen

Jeg skriver i øjeblikket SRP om Trumps præsidentvalgsejr.

I min analyse skal jeg inddrage 4-5 tweets fra Trump og inddrage Molins model.

Jeg har ikke selv arbejdet med Molins model i samfundsfag, så har udelukkende måtte læse mig til det.

Ud fra det jeg har læst, tænker jeg, at det er mest relevant at snakke om opinionsfaktoren og personlighedsfaktoren i forhold til Trump.

Opinionsfaktoren, fordi: 

- Partier der prioriterer opinionsfaktoren kan betegnes som populistiske, hvilket Trump jo er blevet. Men hvordan kan man uddybe det? Tænker noget ift. til, at han bevidst har valgt at snakke om nogle ting (immigration, arbejdsløshed, frihandelsaftaler ift. globalisring osv.), som han ved er vigtige for befolkningen. Er som sagt ikke sikker overhovedet ://

- Personlighedsfaktoren ift. at Trump jo var en meget atypisk præsidentkandidat, hvilket han lagde stor vægt på. 

Er der nogle, der sidder med nogle tanker om ovenstående, som kan hjælpe? Det er very much needed.På forhånd tusinde tak for hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. januar 2023 af annine123

Kære Frede, ville høre om du fandt svar på det? Sidder lidt i samme situation, og ville derfor høre om du havde. nogle gode imputs? Evt kan du skrive på denne mail

[email protected], det ville være en kæmpe hjælp

Med venlig hlsen Atiana


Skriv et svar til: Hjælp til Trump og Molins model?!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.