IT

Muligt at snyde med et USB stik?

13. december 2017 af wauwjoe - Niveau: Universitet/Videregående

Hvis man har et micro USB stik, som er meget svært at se, er det så muligt at indsætte det i skolens PC uden at det bliver sporet? Eller har Universiteter programmer til at spore disse?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. december 2017 af Anders521

Det lyder som om du er fristet til at snyde. Men mit svar til dit spørgsmål er, måske. Men det kan være at USB porten bliver blokeret så stikket ikke kan indsættes. Om skoler og universiteter har sporingsprogrammer er også muligt. For at danne dig et overblik, prøv at søge på nettet med ordene

snyd, univesitet, USB, eksamen


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. december 2017 af hesch (Slettet)

Jeg kender èn der gjorde det meget mere effektivt:  Han søgte et job, havde måske "glemt" sine eksamenspapirer til jobsamtalen og løj om dem. Arbejdsgiveren har måske været i nød og ansatte ham straks. At se papirerne havde lavere prioritet.

Det må have været et helvede at gå på arbejde hver dag, for hvad nu hvis arbejdsgiveren pludeselig undres efter et par år, over at den ansatte ikke ved visse ting som han burde vide med sin uddannelse?  Kan arbejdsgiveren finde på tjekke uddannelsen med uddannelsesstedet? Vil arbejdsgiveren foretage en stævning i retten med krav om tilbagebetaling af en del af lønnen? Vil min bekendte blive sigtet for bedrageri?

Hvad tror du din arbejdsgiver vil mene, hvis du ikke kan løse en opgave fordi du ikke har fået dit USB-stik med på arbejde?


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Håber det er en problemstilling som du fristes at kende pga af en stædig ven, der ikke gider at give afkald på sine dumme argumenter, og ikke noget du har tænkt dig at foretage. Håber slet ikke du studere medicin. 


Svar #4
13. december 2017 af wauwjoe

Det er faktisk til mit fag IT-sikkerhed og vi er nogle stykker der debaterer om alle vinkler under en eksamen er sikret


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. december 2017 af hesch (Slettet)

#4:  Jaså, ok.

Hvorfor spørger du så ikke din underviser i stedet for her på SP?

Jeg mener, han/hun må da være eksperten.


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. december 2017 af B4 (Slettet)

Læreren ved ikke nødvendigvis, hvordan al sikkerheden er på skolen's systemer.

Da jeg studerede, gav vores lærer os lov at teste (snyde) de ansatte og deres systemer, men det er nok lidt svært, hvis det gælder i en eksamenssituation. Du kunne prøve at kontakte IT-afdelingen og spørge, hvis din lærer ikke kan give et svar.

Og ang. det at snyde, så er det stadig farligt, selv hvis de ikke tjekker for noget idag, for det gør de måske imorgen.


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. december 2017 af Therk

Da Windows oplyser om USB-devices er tilsluttet er det ikke svært at skrive et program, der kan detektere devices.

Her er fx én, der har gjort det i Java.


Brugbart svar (0)

Svar #8
16. februar 2018 af guzbak

Du får en bortvisning hvis det bliver opdaget. De har sporer til at fange den slags på Peter Bangs Vej. 
Ikke mindst er eksamensvagterne meget opmærksomme på den slags.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #9
16. februar 2018 af guzbak

Til gengæld har jeg engang opdaget, at efter min eksamen sad der et usb stik i min computer. Jeg havde ikke opdaget det, før jeg rejste mig og skulle til at gå. Der var heller aldrig nogen som kom hen til mig og spurgte ind til det. Jeg tog det selv ud og gav det til eksamensvagten, hvor jeg ærligt fortalte at jeg har fundet det i computeren.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #10
16. februar 2018 af wauwjoe

Hej Guzbak,

Ift den sidste besked du sendte, så kan det måske være mit. Vi havde et fag inden sommerferien 2017, hvor alle hjælpemidler udover internet var tilladt. Eksamensvagten bad os om at huske USB-stik inden vi gik, og så klog som jeg er, så glemte jeg mit. Det var også på Peter Bangs Vej, men de sagde også det skete ofte


Brugbart svar (0)

Svar #11
16. februar 2018 af guzbak

Ja, det var nemlig i juni 2017. Hvis du ikke fik fat i dit USB stik, og det var dette, så har jeg i hvert fald afleveret det :-) Jeg så ikke hvad der lå på stikket. Jeg blev bare selv nervøs for at de ville tro at jeg havde brugt det under eksamen, hvis en af vagterne havde opdaget det mens vi sad til eksamen.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #12
05. juni 2018 af Kæte

Det er et både ja og nej spørgsmål.

Ja det er muligt at snyde med et micro USB stick hvis skolen ikke har gjort det store for at fange snyder.

Nej det er ikke muligt, da der er en del skoler der bruger et program, hvor der bliver taget skærmbilleder samt ført logging af ting du fortager dig på computeren. Hvis det er tilfældet vil der blive lavt et log, som fortæller at der er blevet sat noget ind i computeren. Skolen kan så herefter gå ind og kigge på et skærm billede og se hvad der er blevet fortaget på det tidspunkt. Hvis der er en dispentation for at du må bruge USB stik vil der ikke blive gjort noget, hvis der ikke er vil det tælle som snyd, og din eksamen vil tælle som dumpet og du vil nok blive smidt ud (mulighed).

Håber du kunne bruge svaret.


Brugbart svar (0)

Svar #13
30. marts 2019 af Pcdok

USB RUBBER DUCKY

https://shop.hak5.org/products/usb-rubber-ducky-deluxe

Skriv et svar til: Muligt at snyde med et USB stik?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.