Engelsk

Hjælp til at rette min stil

25. december 2017 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej allesammen.

Jeg er lige blevet færdig med at skrive min engelsk stil som er ca. 430 ord. jeg skal max skrive 300, så jeg har 150 ord for meget. Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp til at få slettet noget "overflødigt" ved min stil. Jeg har bare selv læst min stil flere gange nu, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der lige er overflødigt, men jeg kan forestille mig at det nok til eksamen ikke er acceptabel at skrive 130 ord mere end man må, men måske 5 ord eller 10 vil være blive accepteret.

Jeg har vedhæftet filen....og 1000 tak for hjælp. Det prisætter jeg enorm meget


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. december 2017 af Jegvedingenting

Hej

Uden citaterne er du nede på 229 ord. Kan du cutte lidt i citaterne?  Eller også kunne du når du alligevel gerne vil henvise til teksten, hvilket er helt naturligt og logisk, bruge fodnoter til at hjælpe dig med at skære "overflødig" tekst af, da du så kan henvise i din fodnote hvor dit citat er fra. Dvs. du behøver (måske) ikke inddrage hele citatet men blot nøjes med noget af den og afslutter den sådan her "(....)", hvor du viser at citatet fortsætter, også kan du passende indsætte en fodnote her, der viser hvor du har det fra. Jeg tænker læreren eller hvem der nu skal vurdere din besvarelse godt kender teksten.

Hvad synes du om ideen? Og ellers er der et par småfejl i din tekst dog uden den store betydning.


Svar #2
26. december 2017 af HFNU (Slettet)

Jeg tror bare jeg bliver nødt til at prøve at tage noget fra citaterne, det tænkte jeg også selv på det med at skrive lidt af citatet og referer herefter til citatet i en fodnote. Jeg må håe at jeg kan tage 130 ord fra citaterne...Jeg ved ikke om jeg kan tage så meget fra og det stadigvæk vil give mening, for eksempel 1 af citaterne er det meget vigtigt for hovedpersonen karakterstisk at skrive at han har en indre konflikt, så jeg ved ikke om jeg virkelig kan tage 130 ord fra citaterne og min personkarakteristik ikke vil meget "overfladisk", men tak for dine kommentar. 

Hvor er det du mener der er nogle fejl


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. december 2017 af Jegvedingenting

Hej igen

Du bliver nødt til at cutte dér hvor du mener at det ikke ødelægger meningen, hvis læseren ikke ser denne del..du kan måske også fjerne et par kommaer, dem har du rigtig mange af.

Ellers så prøv at kig på dine sætninger om du kan ændre dem så de bliver kortere. F.eks. den sætning jeg har markeret grønt kunne erstattes osv.

Ellers afvent Stygotius's hjælp, han kan muligvis hjælpe endnu mere :p


Svar #4
26. december 2017 af HFNU (Slettet)

Helt sikkert 1000 tak. Det var meget pænt af dig at bruge din tid på at hjælpe mig. Tak


Svar #5
26. december 2017 af HFNU (Slettet)

Jegvedingenting Undskyld men jeg forstår ikke din 1 rettelse...?

George Orwells short story “Shooting an Elephant” published in 1936, is set in the lower Burma. The action takes place during the British occupation.

??Det er bare fordi du har sat rød streg under George Orwells, hvorfor?


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. december 2017 af Jegvedingenting

Hej

Bør der ikke være et lille komma imellem s? Sådan her George Orwell's? 


Svar #7
26. december 2017 af HFNU (Slettet)

Når ja selvfølgelig...ej tak. Det har du jo fuldstændig ret i 


Brugbart svar (0)

Svar #8
26. december 2017 af OliverHviid

Det hedder dog en apostrof ikke et komma...


Skriv et svar til: Hjælp til at rette min stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.