Fysik

Diskussionsspørgsmål i rapport

14. januar 2018 af Dk32 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hejsa. Jeg er lige i gang med at skrive en fysikrapport af forsøget "Nyttevirkning af el-apparater".

Jeg er lige nået til diskussionsspørgsmål, men jeg ved ikke rigtig hvilke besvarelser jeg skal komme med, for jeg føler, jeg har skrevet alt i teorien og efterbehandling af resultaterne. Hvad kan jeg skrive under diskussionsafsnittet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2018 af Anders521

Hvad er dit diskussionsspørgsmål?


Svar #2
14. januar 2018 af Dk32 (Slettet)

"Virker resultaterne rimelige, og har fejlkilderne haft en betydning? Er resultaterne som man kunne forvente ud fra teorien og de processer, der indgår?"


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2018 af Anders521

Med andre ord skal du give en faglig vurdering af de resultater du nået frem til. Deri forventes der et svar om dine resultater er i overensstemmelse med "teorien og de processer, der indgår". Det kan være at det ikke forholder sig sådan og så må man overveje om der kan være tale om fejl. Eller måske passer resultaterne med teorien og dermed understøtter den.


Svar #4
14. januar 2018 af Dk32 (Slettet)

Jaja, men har skrevet alt det der, men jeg ender med en tekst på 5-6 linjer under diskussion. Min lærer har gentagende gange sagt, at denne del er den vigtigste, men jeg er løbet tør for ord. Jeg vil heller ikke gentage mig selv, for der har også været efterbehandling af resultaterne, hvor jeg uddybende har været rundt om det hele. Jeg har også fortalt meget om alt det her i teori-afsnittet. Jeg ved ikke hvilke andre ting, jeg burde skrive uden jeg gentager mig selv.


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. januar 2018 af Anders521

Teksten kan sikkert uddybes. Gerne skrive den ind i dit næste indæg.


Skriv et svar til: Diskussionsspørgsmål i rapport

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.