Tysk

Hilfe Bitte!

19. januar 2018 af 1stein (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er denne sætning grammatisk korrekt? Ich meine, dass eine Botschaft ist, dass man nicht untröstlich werden soll, weil die Person, die man liebt, nicht in derselben Weise fühlt. Man soll nur auf eine andere Person warten.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. januar 2018 af Stygotius

Det hele virker fuldstændig forvrøvlet og meningsløst. Hvad er det du snakker om???


Svar #2
20. januar 2018 af 1stein (Slettet)

Jeg prøvede at skrive: Jeg mener, at et af filmens budskaber er, at man ikke skal være trist, fordi den person, som man elsker, ikke føler på samme måde. Man skal bare vente på en anden person.


Brugbart svar (1)

Svar #3
20. januar 2018 af Smut1

#2 Jeg kunne godt tænke mig at skrive det manuskript om, man skal ikke vente på noget...


Svar #4
20. januar 2018 af 1stein (Slettet)

Ok, glem den sætning, men synes I denne sætning lyder bedre:

Und deshalb ist diese Liebesgeschichte ein Bisschen anders als die Liebesgeschichten der klassischen Filme, aber man kann Ähnlichkeiten sehen - und deshalb finde ich auch, dass der Film neu ist.


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. januar 2018 af Stygotius

(Und d)Deshalb (ist) unterscheidet sich diese Liebesgeschichte ein (B)bisschen (anders als die) von den anderen Liebesgeschichten der klassischen Filme(, aber man kann). Es fallen einem aber sofort  auch Ähnlichkeiten (sehen) auf, und (deshalb finde ich auch, dass) meiner Meinung nach ist der Film deswegen neu (ist).


Svar #6
20. januar 2018 af 1stein (Slettet)

Ok-ok. Det lyder selvfølgelig meget bedre, men er min ?sætning også ok? Altså ville det være noget man godt kunne skrive, eller er det noget som min lærer ville rive fra hinanden?


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. januar 2018 af Stygotius

Næ, nej; han/hun ville nok ikke rive den fra hinanden men sikkert påpege at logikken i den er lidt  flosset idet filmen vel ikke forekommer ny fordi der er ligheder i den. Det er i hvert fald det du skriver.

I øvrigt betyder "ich finde"  ikke  "jeg mener", men "jeg synes". Der er en stor forskel på de to.


Skriv et svar til: Hilfe Bitte!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.