Debat

5 A-fag???

27. januar 2018 af Emmaa1212

Hej 

jeg går nu på 1.G i en HTX og har følgende fag på A-niveau: Kemi, matematik, dansk og teknikfag. Jeg skal nu vælge mine valgfag, hvor jeg havde overvejet at hæve fysik fra B til A. jeg har haft mange som har frarådet mig det pga sværhedsgraden med 5 A-fag. Mit spørgesmål er til jer, som har 5 A-fag, eller fysik på A-niveau, om det er noget i har fortrudt, eller jeres overvejelser omkring det. 

på forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. januar 2018 af fosfor

De der fraråder tager formentlig fejl


Brugbart svar (1)

Svar #2
27. januar 2018 af Mads009 (Slettet)

Hejsa, 

Jeg går lige pt. i 3.G også på HTX, hvor jeg har fem A-fag. De fag som du har/overvejer, har jeg, og jeg kan sige at det er hårdt fagligt. Du skal være klar på at have utrolig mange afleveringer for. Det kommer så også an på hvilket teknikfag du vælger i 3.G. Men når det er sagt, så kan man sagtens gøre det. Jeg fortrød lidt at jeg valgte fysik på A, da jeg efter 2 år ikke har den store interesse som jeg startede med at have for faget. Det hænger også sammen med at kemi er blevet langt mere interessant og fysik er lidt indviklet for mig. Du skal selvfølgelig kun gøre det, hvis du har interesse for begge fag og ikke bare for karakterbonussen, da den ikke er det værd. 

Mads


Brugbart svar (1)

Svar #3
01. februar 2018 af EnStuderende

Personligt synes jeg ikke det var noget problem. Faktisk synes jeg, at jeg fortsatte med den normale mængde arbejde, mens mine medstuderende, der ikke havde 5 A-fag, bare gik "ned i tid" så at sige. Jeg havde fysik A, mat A, dansk A, teknik (elektronik/IT) A og engelsk A. Tror måske det havde været en anelse mere stressende med kemi A oven i fysik A, men mest fordi jeg var skiftet klasse og dermed skulle samle op på alt det, som de havde haft og jeg ikke havde haft førhen. Anyway, nu har jeg kemi på universitetet, så den tabe viden fra kemi A er vist blevet hentet ind alligevel :)

Det handler meget om at kende sig selv og fornemme selv, for det vil aldrig være det samme for to studerende. Det handler om 1) interesse, 2) vilje til at putte sin tid/energi i det og 3) evne til at tidsplanlægge... eller håndtere stress ;)

Lad være med at lytte så meget til andre, men lyt fornuftigt til dig selv: tror du selv, at du vil blive presset? Hvis ja, er du så villig til at arbejde med presset for at lære mere/få en bedre bonus? Har du lyst til at lære det på fysik A? Skal du bruge det til noget? Er det det værd? Kan du klare presset uden at blive påvirkert negativt psykisk?

Go with your gut :)


Skriv et svar til: 5 A-fag???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.