Engelsk
Rette
En venlig sjæl, som vil rette nedenstående?
O'Brien's First Christmas is the story of a young woman who has always felt like the odd one out during the holiday season until one memorable and outstanding night. O’Brien is a single woman who works in the Pet Department for company. She lives alone in her apartment, despite her conservative landlady. O’Brien has always been antagonistic toward Christmas and the customs associated with it. While others desired a snowing Christmas, O’Brien wished for an escape. She isn't pleased with her way of life, including the fact that she is on one hand. Exceptionally, she decides to give romance a try and answers a Lonely Hearts advertisement, which quite wasn't as she expected due to no mutual understanding of interests and future plans. Every year, O’Brien prays for a true miracle to take her away from another gloomy Christmas.
Svar #2
01. februar 2018 af laupi4 (Slettet)
Tak for hurtigt svar! men sammentrækninger? Kan du være mere præcis? :-)
Svar #3
01. februar 2018 af Roxanna
F.eks. She isn't pleased with her way of life...
Skriv i stedet she is not. :)
Svar #5
01. februar 2018 af OliverHviid
Man må altså godt bruge visse sammentrækninger. At skrive "He doesn't enjoy her company." eller noget i den retning er helt ok. Selvfølgelig skal man ikke skrive "y'all", "ain't" etc.
Svar #6
01. februar 2018 af siav4000 (Slettet)
Det er måske rigtigt nok, men min engelsk lærer var i hvert fald ikke glad for dem.
Svar #7
01. februar 2018 af Roxanna
Det er vel forskelligt fra lærer til lærer. Men hvis du skriver ordene fuldt ud, er du på den sikre side. Jeg har i hvert fald fået at vide - ingen sammentrækninger overhovedet. Om der så er tale om "isn't" eller "y'all".
Jeg ville også bytte om på ordene i sætningen:
"..., which quite wasn't as.."
så der står "..., which was not quite as..."
Altså så quite står efter was not. Der er ikke noget grammatisk forkert men det lyder bedre, synes jeg. :)
Svar #8
01. februar 2018 af laupi4 (Slettet)
Skriv et svar til: Rette
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.