Fysik
Fyrretræ, stål og egetræ's densitet.
Hej af en eller anden årsag kan jeg ikke finde fyrrtræ's, stål's eller egetræ's densitet. Er der nogle der kan hjælpe, skal nemlig bruge det til min eksams opgave.
Svar #1
11. marts 2018 af hesch (Slettet)
Årsagen er fx at disse træers densitet afhænger af træets fugtighed og opvækstbetingelser.
Dårlige betingelser giver langsom vækst med større densitet til følge.
Stål er en legering ( hvis du ikke ved det ), og densiteten afhænger af hvad man har legeret jern sammen med.
Svar #2
11. marts 2018 af anonym71
Ja, men problemet er bare, at jeg ikk ved, hvad den jernstang jeg brugte var legeret sammen med. Men det var en stativstang. Men ellers, så tak for svaret jeg ser om jeg kan finde noget, der måske nogle lunde minder om de resultater jeg har.
Svar #3
11. marts 2018 af Eksperimentalfysikeren
Nåletræs densitet ligger omkrint 500kg/m3, løvtræs omkring 700kg/m3 og stål omkring 7800kg/m3. Tallene varierer en del mellem træsorterne og noget for ståls vedkommende. Jeg vil tro, at tallet er nogenlunde for fyr, mens for eg er densiteten nok noget større, dog ikke større end 1000kg/m3. Stål varierer også noget, men værdien ligger formodentlig mellem 7800kg/m3 og 7850m3.
Skriv et svar til: Fyrretræ, stål og egetræ's densitet.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.