Studér i udlandet

Afslag på SU i udlandet

12. marts 2018 af yanneish (Slettet)

Jeg skriver for min søn, som er dansk statsborger, født i Italien og har boet i Danmark i næsten 2 år, hvor han havde arbejde. Han er kommet tilbage til Italien - Milano - fordi han ville igang med sin uddannelse. Han studerer statskundskab (scienze politiche) på statsuniversitetet her. Han har ansøgt om SU til bachelor uddannelsen og har fået afslag med den begrundelse, at hans studie ikke har 60 CET om året, uddannelsen har ialt 180 credits og varer i 3 år, men credits er fordelt på 54 det første år, 65 det andet og 33 det sidste - hvor man så har forskellige obligatoriske eksaminer med forskellige credits, som man selv og i samåd med sine lærere beslutter, hvornår man tager. Statens uddannelsesstøtte har givet ham afslag med den begrundelse, at der skal være præcis 60 credits pr. år. Min søn får 60 credits det første år, fordi han har taget sine engelskeksamen, der giver 6 credits og ikke er medregnet i de obligatoriske eksaminer for det første år. Kan det virkelig være rigtigt, at han får afslag med den begundelse? Jeg håber, jeg har formuleret mig klart, på forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. marts 2018 af Justitia

Hvordan i alverden får du 54 + 65 + 22 til 180 ETCS points?

Endvidere så besvarer du dit eget spørgsmål: "(...) der giver 6 credits og ikke er medregnet i de obligatoriske eksaminer for det første år".

Jeg tvivler på, at X-styrelse/ministerium ikke forstår at anvende simple regler som SU-reglerne er udtryk for.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. marts 2018 af Justitia

I har fået jeres afgørelse... Hvorfor i alverden skulle nogen fra Studieportalen vide, hvad der er hoved og hale i denne sag? I burde skrive ind til X, som tildeler studerende SU. De kan helt sikkert hjælpe jer med eventuelle spørgsmål.


Skriv et svar til: Afslag på SU i udlandet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.