Almen studieforberedelse (AT)

Problemformulering - Mat+ NG - Insekter som alternativ fødevarekilde

26. marts 2018 af Aquadorr (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg skal skrive synopsis i AT og vil gerne høre om der er nogle der har idéer til underspørgsmål til min problemformulering. 

I indledningen til problemformuleringen kommer jeg ind på den stigende befolkning og de klimamæssige problemer, og herefter er min problemformulering cirka: "Hvordan kan insektfarme være en alternativ fødevarekilde til den stigende befolkning i Afrika?"

Jeg skriver i naturgeografi og matematik.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. marts 2018 af Anders521

Problemformulering: Hvordan kan insektfarme være en alternativ fødevarekilde til den stigende befolkning i Afrika?

Underspørgsmål

Hvilke insektarter i Afrika egner sig bedst som fødevarekilde? Heri ønskes også en matematisk modellering af udvalgte insektarters livscyklus. 

 


Svar #2
26. marts 2018 af Aquadorr (Slettet)

Mange tak - det kan bruges! Jeg tænker også at inddrage selvforsyningsloven, dvs. bl.a. noget med arealudnyttelse og kalorieforbruget, men hvordan hvilket underspørgsmål ville jeg her kunne have? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. marts 2018 af Anders521

Underspørgsmål

I hvor stort et omfang kan lokalbefolkninge i Afrika brødføde sig selv med bestemte insektarter? Her ønskes en diskussion om muligheder og begrænsninger ved udnyttelse af insektarter som fødevarekilde samt inddragelse af selvforsyningsloven.


Skriv et svar til: Problemformulering - Mat+ NG - Insekter som alternativ fødevarekilde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.