Studievalg og videregående studie

Medicin - Sommer-/vinterstart Kvote 1 el. 2

18. juni 2018 af AstaKrog

Hey folkens,

Jeg har søgt ind på medicin med sommerstart på AU, og vil gerne have en idé om hvad min chance er for at komme ind på sommerstart. Jeg kan forstå på det hele, at det blandt andet afhænger af alder (jeg er 20 år), men jeg undrer mig over, om det også afhænger af, om man søger ind via. kvote 1 eller 2.

Har man større chance for at starte til sommer (hvis man har ønsket det) hvis man søger via. kvote 1?

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2018 af Skaljeglavedinelektier

Er der ikke nok der friviligt har valgt "vinterstart", vil de yngste, der har valgt sommerstart, som kommer ind, blive flyttet til vinterstart. Kvote 1 eller 2 har ingen betydning, kun alder. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juni 2018 af PSXL

Jeg går på AU nu. Jeg var 23, da jeg startede op på vinterstart. Størstedelen fra min årgang var/er 19-20 år.


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. juni 2018 af PSXL

Så du starter højst sandsynligt på vinterstart. But you never know. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2018 af guzbak

På KU kan man godt være 20 på sommerstart, men det er forskelligt fra år til år.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #5
20. juni 2018 af AstaKrog

Hmmm, I guess jeg må affinde mig med, at der er en reél chance for, at jeg får tildelt vinterstart :/ Oh well, tid til at finde ud af hvad jeg kan få et halvt år i Århus til at gå med xD


Svar #6
20. juni 2018 af AstaKrog

Tror i at det er muligt at få uddannelseshjælp/kontanthjælp (whatever you wanna call it), i det halve år man venter på at starte på uddannelsen?


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. juni 2018 af PSXL

#6 Du kunne også finde et arbejde i stedet for. Du kan ikke få kontanthjælp i den tid - det burde du i hvert fald i min mening ikke kunne få. Det er en forudsigelig begivenhed, som du burde have sparet op til, i deres øjne. Ligesom man ikke kan få kontanthjælp mellem man bliver student og indtil man starter op på videregående uddannelse efter sommerferien.


Brugbart svar (0)

Svar #8
20. juni 2018 af Skaljeglavedinelektier

Nej. Få dig et job. 


Skriv et svar til: Medicin - Sommer-/vinterstart Kvote 1 el. 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.