Studievalg og videregående studie

Jura - stiger kvote 1?

01. juli 2018 af lanzini

... der er der selvfølgelig ingen, der kan vide med sikkerhed, men, hvad tror I kvote 1 vil blive i år? P.t. er den på 9,6 (AU). Mit snit er på 10. Kan kvote 1 stige så meget - har jeg noget at frygte?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juli 2018 af OliverHviid

Nu har jeg ikke selv undersøgt jura, og nu kender jeg ikke specielt meget til AU, men jeg tror ikke, at adgangskvotienten vil stige med hele 0,4 - det er højst usandsynligt; jeg tror, du kan være rolig.


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juli 2018 af guzbak

Jeg tænker +/- 0.1-0.2

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juli 2018 af guuoo2

Den stiger nok kun i københavn


Svar #4
04. juli 2018 af lanzini

Hvad baserer du dette på, guzbak?


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juli 2018 af EnStuderende

#4 Du kan faktisk søge på 'au adgangskvotient *årstal*' og sammenligne gennemsnittene fra år til år og få en fornemmelse for, hvor meget/hvor lidt snittet stiger/falder. Jeg tænker også, at det ville være usædvanligt, at snittet skulle stige så meget. Jura er et studie, der har været der gennem lang tid, så derfor svinger snittet måske ikke så meget - det er nok mere de nye uddannelser, der er lidt mere 'uforudsigelige'. Men man ved self. aldrig! Men jeg tænker det ikke... :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. juli 2018 af guzbak

Jeg baserer det på hvad jeg har set snittene stige og falde med igennem årene. Du kan som ovenstpende nævner se statistik over kvoterne i løbet af årene. Det gælder ikke kun au men alle steder.

Men man kan jo ikke forudse fremtiden, så der er ingen der ved det.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Jura - stiger kvote 1?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.