Dansk

Syntaks fejl

26. august 2018 af Sarah3310 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig med syntaksfejl i disse sætninger 

Den centrale problemstilling i dette indlæg er ”krigen mod narko er en endeløs tabersag”, for at afvende stofmisbrug er det nødvendigt at forhindre flere skader, ved at hjælpe sine medmennesker, i stedet at sanktionere og kriminalisere den enkeltes handlinger indenfor brugen af narkotika. 

Ifølge skribenten er der en klassisk diskussion, omhandlende godkendelse er narkotika. Hun erklærer derimod, at der i Alternativet er store fortaler, for at hjælpe sine medmennesker på trods af om det gøre gældende med en afkriminalisering, dog pointerer hun at der nødig skal føres krig imod dem.   


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. august 2018 af Stygotius

Den centrale problemstilling i dette indlæg er ”krigen mod narko er en endeløs tabersag”(, f) For at afvende stofmisbrug ??? er det nødvendigt at forhindre flere skader(,) ved at hjælpe sine medmennesker(,) i stedet for at sanktionere og kriminalisere den enkeltes handlinger (indenfor) i.f.m. brugen af narkotika. 

Ifølge skribenten er (der) det en klassisk diskussion, omhandlende godkendelse (er) af narkotika. Hun erklærer derimod(,)??? at der i Alternativet er store fortalere(, ) for at hjælpe sine medmennesker på trods af om det gøre gældende med en afkriminalisering???(, d) Dog pointerer hun at der nødigt skal føres krig imod dem.  


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. august 2018 af Smut1

Jeg ville sige, at "på trods af" ikke fungerer, da der ikke (nødvendigvis) er tale om modstrid mellem det "at hjælpe sine medmennesker" og en "afkriminalisering", eks. "jeg elsker min lillesøster på trods af, at hun græder hele tiden". "Dog" skaber også forvirring, da der ikke er nogen ny information at hente i sætningen: "dog pointerer hun at...", men at denne blot udgør en forsættelse af den forudgående sætning.


Svar #3
26. august 2018 af Sarah3310 (Slettet)

Tak skal du have 

tænkte lige det her lyder lidt kludret - er der nogle fejl

Skribenten gendriver, at ved afkriminalisering af stoffer, vil antallet af dødsfald falde, idet misbrugerene ikke længere vil føle sig truet til at blive straffet, eller derimod beskæftige sig i misbrugs-og forebyggelsesprogrammer, hvilket vil være vejen frem til skadesreduktion - udtrykkes af skribenten. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. august 2018 af Stygotius

Skribenten gendriver, at ved afkriminalisering af stoffer(,) vil antallet af dødsfald falde, idet misbruger(e)ne ikke længere vil føle sig truet til at blive straffet(,) eller derimod ??? beskæftige sig i??? misbrugs-og forebyggelsesprogrammer, hvilket vil være vejen frem??? til skadesreduktion - udtrykkes af skribenten???

Jeg må desværre sige at dit danske (inkl. tegnsætning) er ret ubehjælpsomt og klodset og svært at forstå. 


Skriv et svar til: Syntaks fejl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.