Fransk

FRANSK AFLEVERING! AFLEVERES KL 9:15 I DAG!!!!!!!!!

21. september 2018 af jegkanikkeregne - Niveau: A-niveau

Heeeeeej allesammen!

Jeg skal aflevere min fransk aflevering i dag kl 9.15 og jeg er vildt presset!!!!

Nogen der kan hjælpe??? 


Jeg har vedhæftet afleveringen, som skal oversættes til fransk. 

Her er hvad jeg fik det til: 

La photo hausse une situation, ou 3 personne trouvent à un marché.  

Au premier plan à gauche on voir une femme, qui vendeur se produits de boulangerie.

Au premier plan à droite il y a un père avec son petit fils, que faire des courses chez la femme.

On voir aussi beaucoup clientèle au de fond, que acheter fraîchir légumes.

Au milieu a une grande table, il y a beaucoup différents les pain et les gâteau.

La marchande avoir les cheveux, et elle porte une manteau châtaigne et une jupe bariolé.

Le jeune père porte un jean et un gris pull. Le pantalon de le fil est quadrillé et son pull et vert. Il a peut-être 4 ans.

on a l'impression de le fils avoir le droit de choisir un gâteau, avant que son père faire achats ses. Peut-être le petit enfant a passé l'après-midi chez se grands-parents.

à la maison ils ont vont dîner avec la mère, et c'est pourquoi ils acheteur le pain.

A France a chaque la petite ville son marché, ou les françaises acheteur les fraîchir produit - aussi les produits de boulangerie. Au Danemark les danoises acheteur typique leurs produit de consommation courante a un supermarché.

Comestibles bien a une priorité haut et faire partie de la culture française.


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. september 2018 af Moderatoren

Har du ikke oversat det hele? Eller hvad har du problemer med?


Svar #2
21. september 2018 af jegkanikkeregne

Er lidt i tvivl om, om det er rigtigt oversat


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. september 2018 af Moderatoren

Din lærer vil sikkert påpege fejl, så du ikke laver dem i fremtiden og får et godt resultat til eksamen. 

Hvis du en anden gang er i tvivl om noget, så skal du nok spørge herinde i bedre tid. Jeg synes desuden ikke, at du er "vildt presset", når du har lavet din lektie :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. oktober 2018 af french doctor

Hej,

Her på bagkant lige et par gode råd, du kan bruge, næste gang, du skal skrive fransk:

1) Husk på fransk ALTID at bøje verbet efter den person eller de personer, der handler.

Ex: on voir une femme : Sætningen skal betyde "man ser en kvinde". Hvem ser? Det gør "man" (on). Derfor bøjes verbet "voir" (il, elle, on voit): on voit une femme.

2) Tillægsord står på dansk normalt foran navneordet: en rød bil. På fransk står de normalt efter navneordet: une voiture rouge.

3) Husk at skelne mellem "et" = og og "est" = er (être).

- - -

Sincèrement Thomas


Skriv et svar til: FRANSK AFLEVERING! AFLEVERES KL 9:15 I DAG!!!!!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.