Samfundsfag

Radikale Venstre mandater i folketinget?

02. oktober 2018 af Planteelsker - Niveau: B-niveau

Hej. Hvor mange mandater har de Radikale Venstre i folketinget? Nogen steder står der 8 og andre steder står der 9. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro på. Er der en der kan svare?

Mvh 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. oktober 2018 af guuoo2

Hvor står der 9??


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. oktober 2018 af ringstedLC

Hvis du med nogen steder mener: https://www.ft.dk/da/medlemmer/1mandatfordelingen og https://www.ft.dk/da/searchresults?party={9D36D151-A421-4182-8EF3-FCC2B32E63AD}, skyldes det, at der på den sidstnævnte side er medtaget en stedfortræder. Det korrekte antal er 8 mandater.


Svar #4
02. oktober 2018 af Planteelsker

På de radikale venstres hjemmeside inde under mandater i folketinget, er der billeder af 9 personer. Mange tak for hjælpen :) 


Svar #5
04. oktober 2018 af Planteelsker

Jeg har lige endnu et spørgsmål. Ønsker de radikale venstre at fjerne topskatten eller ej, og hvordan kan jeg forklare hvordan de er placeret ud fra en skala om fordelingspolitik? Det er virkelig forvirrende, at der står vidt forskellige ting alle mulige steder. Håber virkelig, at der er en der kan hjælpe ! :))


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. oktober 2018 af guuoo2

Fra https://www.radikale.dk/content/skat-der-virker-et-stærkere-fællesskab:

 I Radikale Venstre er vi tilhængere af topskatten og det princip, der ligger bag – nemlig at de bredeste skuldre bærer det tungeste læs


Svar #7
04. oktober 2018 af Planteelsker

Tudsinde tak for linket, det er virkelig nyttigt for mig :) Men hvorfor ligger radikale venstre så ikke lidt længere til venstre på den fordelingspolitiske skala, hvis de er tilhængere af topskattem? Og hvad betyder det at de vil lette skatten på arbejdet, så der kommer flere arbejdspladser? Det giver altså bare ikke mening for mig. Håber, at du også kan svare på dette spørgsmål :) 


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. oktober 2018 af ringstedLC

Den fordelingspolitiske skala har mange parametre, hvoraf holdningen til topskattespørgsmålet bare er en af dem. For nogle år siden stemte RV for at nedsætte dagpenge perioden, hvilket nok trækker i den anden retning.


Svar #9
06. oktober 2018 af Planteelsker

På den ene hjemmeside står der, at de Radikale vil have flere flygtninge til Danmark, og på en anden står der, at målet er, at der ingen flygtninge skal komme. Hvad er det rigtige svar til dette? Jeg læste også, at de ønsker udenlandskarbejdskraft, men hvordan hænger det sammen med, at de ikke ønsker nogen flygtninge (hvis det er det de gør)? Og hvorfor er integration vigtigt i forhold til flygtninge? 


Brugbart svar (0)

Svar #10
06. oktober 2018 af ringstedLC

#9: Når du har modstridende hjemmesider og spørger til det, så er det nærmest umuligt at hjælpe dig. Der er jo milliarder af hjemmesider. Det var nærliggende i #0, da "ft.dk" kan formodes at være fakta omkring RV's mandater.

Skriv et link til påstandene i dine spørgsmål.

Udenlandsk arbejdskraft behøver ikke at være flygtninge, - det kan være indvandrere.

En vis grad af integration er nødvendigt, da flygtninge her i landet ikke opbevares i isolerede lejre, indtil de kan hjemsendes.

Husk at skelne mellem flygtninge og indvandrere, og mellem flygtninge, der søger asyl-, har fået asyl og afviste flygtninge.

Endelig skelnes mellem afviste flygtninge, der ikke kan hjemsendes og dem, der kan hjemsendes.


Skriv et svar til: Radikale Venstre mandater i folketinget?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.