Samfundsfag

Hvilken rolle spiller medierne i vores selvfortællinger?

03. december 2018 af 14049126 - Niveau: C-niveau

Hvilken rolle spiller medierne i vores selvfortællinger?Synes ikke jeg kan finde nogen om det på nettet


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2018 af taco1234

Altså, medierne kan spille mange roller. Når man er på nettet kan være mange personer og have mange masker på. Nogen har nemmere ved at kommunikere på nettet, nogle ændrer deres image eller den de er, der er b.la. mange der godt kan lide følelsen af at få likes og være "populær" på nettet, især unge.

Det korte af det lange, på nettet kan man være hvem man har lyst til at være, og på nettet kan vi få andre til at se os som dem vi vil være. Så medierne spiller en stor rolle, da det er det, de fleste af os unge, bruger til at skabe vores selvfortællinger og andres opfatning af os.

-Håber mit svar kunne bruges :))


Svar #2
03. december 2018 af 14049126

Medierne bruger vi til at skabe vores selvfortællinger og andres offatelse af os. Tak for svaret


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. december 2018 af SuneChr

Unge, der blev født med med en iPhone, og aldrig fik klippet "navlesnoren" over, vil resten af livet blive offer for en gigantisk manipulation af løgne, bedrag, udnyttelse, euforisk afhængighed, spild af barndom, ungdom, ja, måske hele livet for til sidste åndedrag at finde ud af, hvilket indholdsløst og fordummende pladder livet gled afsted med. Paradoksalt nok har mennesket vist aldrig følt sig  s å  ensom og alene, som efter den kommunikative revolution brød løs. Håber mit svar kan bruges? Næppe, - før det hele er for sent !
Nogle starter med ikke at spise det røde kød, med ikke at lade sig transportere med fly, ... ,
men den største synder, som nævnt, er der ingen, eller få der ønsker at pille ved.
_____________
Lad tråden fortsætte med diskussionen.  


Skriv et svar til: Hvilken rolle spiller medierne i vores selvfortællinger?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.