Biologi

Nuklecapsid og envelope

06. december 2018 af Lygtepæ1 - Niveau: A-niveau

Hej, jeg er igang med at skrive SRP, men jeg er stødt på et ord som jeg ikke er helt sikker på hvad betyder inden for biologi, jeg har kigget rundt på internettet men jeg synes ikke jeg kan finde nogen forklaring på det.

Jeg kunne læse mig frem til via tidligere spørgsmål her på portalen at er nuklecapsid er nuclein syre som er inkapslet i proteinkapsler.

Men hvad envelope betyder ved jeg ikke, håber nogen kan hjælpe mig.

Hvis i vil se den tekst jeg læste hvor ordne stod i så er den her:

Ebola virus and the related Marburg virus are members of the family Filoviridae, so named for their filamentous shape. Like other Filoviruses, Ebola is an enveloped, non-segmented, negative-stranded RNA virus. Ebola virus particles have at their core a viral nucleocapsid composed of a helical single stranded RNA genome wrapped around viral proteins NP, VP35, VP30, and L. The nucleocapsid is surrounded by an outer viral envelope studded with viral glycoprotein (GP) spikes, and viral proteins VP40 and VP24 sit between the nucleocapsid and the envelope.


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. december 2018 af EnStuderende

'Envelope 'er det omsluttende lag, som omgiver nucleocapsiden. Det giver nok bedre mening for dig at se på et billede af, hvordan en virus typisk er opbygget:


Skriv et svar til: Nuklecapsid og envelope

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.