Matematik

Lineær Algebra

07. december 2018 af anonym000 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Jeg kan ikke huske den nødvendige teori for at løse delopgave 2b. Jeg kan godt finde ud af de andre delopgaver i opgave 2.

Mvh.

Vedhæftet fil: hjemopg2_E18.pdf

Brugbart svar (1)

Svar #1
07. december 2018 af 123434

Spændende, hvad læser du

Svar #2
07. december 2018 af anonym000

Civilingeniør. Jeg er i gang med at repetere noget LA, da det er en forudsætning til et kursus jeg tager næste semester.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #3
07. december 2018 af peter lind

Hvis du sætter a=0 har ligningssystemet mindst en løsning. Den har en løsning (0, 0,0) men du kan hurtig se at det er ikke den eneste. Du kan også hurtigt se at ikke alle vektorer er løsning til systemet


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. december 2018 af peter lind

Mere generelt: Du skal løse ligningen hvor du sætter determianten til matricen lig 0


Svar #5
07. december 2018 af anonym000

Peter, det er jo det man skal i opg. 2c. Den kan jeg godt finde ud af. Det er 2b som jeg skal ahve hjælp til.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. december 2018 af peter lind

Det er også 2b jeg svarer på. I #3 giver jeg løsningen. I #4 giver jeg en mere generel måde at finde a på. Da løsningsrummet skal have 2 dimensioner og altså ikke en entydig løsning må determinanten være 0. Du har så nogle a værdier, som du så må undersøge om løsninger findes og hvis der findes løsninger om løsningsrumet er 2 dimensionalt


Skriv et svar til: Lineær Algebra

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.