Studievejledning

Udskydelse af bachelorprojekt og SU regler

22. december 2018 af PS88

Kære medstuderende.

Jeg har brug for jeres viden.

Jeg er igang med mit bachelorprojekt, men jeg har fået total skriveblokde i nu en månedstid og skal aflevere primo januar. Der er opstået sygdom i familien og andre ting som påvirker mig meget.

Hvis jeg vælger ikke at aflevere, hvordan er reglerne så ift SU og reeksamen. Der er 3 eksamensforsøg.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. december 2018 af 123434

Du må ikke komme længere bagud i studiet end 30 ects.

Hvis du kommer længere bagud end 30 ects, så bortfalder din SU. Du kan dog, hvis du bliver forsinket pga sygdom, søge ekstra SU klip, som dispenserer dig fra aktivitetskravet.

Jeg tænker ikke det umiddelbart er noget problem, hvis du ellers ikke er bagud i dit studie.

Svar #2
22. december 2018 af PS88

Jeg er ikke bagefter på studiet. ??

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. december 2018 af 123434

Ok, så skal du nok ikke være bekymret i forhold til SU eller studieaktivitetskravet eller maksimal studietid.
For at være helt sikker, så kan du kontakte en studievejleder, men du virker til at være ret godt stillet.

Svar #4
22. december 2018 af PS88

Desværre er alt og alle på ferie frem til 3. Januar og jeg skal aflevere 4. Januar. Men jeg har fuldført alle eksamener og er stadig inden for tidsrammen - altså ingen forsinkelser. Så jeg tænker jeg tager chancen.

Brugbart svar (1)

Svar #5
26. december 2018 af guzbak

Det kan du sagtens. Selv hvis du var bagud med studieaktivitetskravet så får du en advarsel og i denne så skriver de at du har et år til at tage de manglende ects. Så du skal først være bekymret efter advarsel nr. 2.
Jeg var selv bekymret da jeg havde nogle fag jeg fik merit for og disse ikke talte med i studieaktivitetskravet og der fik jeg ovenståemde at vide.

Det eneste der nok sker er at du mister 1 ud af dine 3 eksamensforsøg. Du kan endda stadig godt søge ind på kandidaten til efter sommer så længe alt er bestået i september.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #6
26. december 2018 af PS88

Fedt.. Super mange tak. Og glædelig jul ??

Brugbart svar (0)

Svar #7
26. december 2018 af guzbak

I lige måde! :-)
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #8
10. januar 2019 af magar

Slettet

Skriv et svar til: Udskydelse af bachelorprojekt og SU regler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.