Debat

Droppe ud gymnsaium

31. december 2018 af Pillin (Slettet)
Hej jeg går på 2.g og jeg skulle bliv bortvist fra skolen fordi da va nogle piger fra min klasse havde gossiped til lederen at jeg genere en dreng som går i vores klasse. Men i virkeligheden mig og drengen havde et slags forhold med hinanden. Og han skulle have et pause og jeg stoppede at snakke med ham for en måned men derefter gav jeg ham en gav pga sin føzdag.......anyways jeg magter klassen ikke jeg har det socialt mega dårligt da folk er ik særlig sød for jeg kommer fra et andet land. Nu ved jeg ikke og jeg ska droppe ud gymnasium eller have et pause eller skifte skolen. Selvom at jeg har det mega godt fagligt. Men nu magter jeg ikke nogen især fra klassen. Vores leder var heller ikke særlig sød med mig. Da de bedt mig at snakke med e mentor.

Brugbart svar (1)

Svar #1
31. december 2018 af Smut1

Det lyder som om, det kunne være rigtig godt for dig at skifte skole, når nu du har det godt fagligt. Det er desværre alt for nemt at blive et sted, hvor man ikke trives, og meget sværere at skifte, men når først skiftet er overstået, kan det næsten kun blive bedre.

(Jeg vil i den forbindelse stærk anbefale dig at gå 2. g om, da der sker meget både fagligt og socialt på andet år, som kan være vanskeligt, hvis ikke umuligt, at indhente i din nye klasse!)

Det lyder som en dårlig ide med en pause, medmindre du planlægger den godt, da det kan være hårdt ikke at have noget at stå op til og ikke at vide, hvad der kommer til at ske fremadrettet. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. januar 2019 af 123434

1#
De første linjer er spot on. Det nemmeste er egentlig bare ofte at fortsætte et dårligt sted end at skifte til noget nyt og bedre. Men når det nye er blevet rutine, så tænker man nok ikke nærmere over det.
Jeg tror det kan være svært at turde at skifte og dermed kaste sig ud i noget nyt.

Brugbart svar (1)

Svar #3
02. januar 2019 af jessicacallesen

Jeg havde skoleskift og lad mig sige sådan her: hvis du har det fint fagligt så er et skoleskift ikke værst overhovedet, det havde været noget hvis du havde det svært fagligt og havde ting du skulle indhente. 
Det er svært at skifte bare sådan måske, men det er virkelig det værd, i min mening.
Det handler bare om at være åben! 


Skriv et svar til: Droppe ud gymnsaium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.