Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Procestrin ved fremstilling af morfin og hvordan reagerer morfin med kroppen med inddragelse af nervesignaler

02. februar 2019 af MattKrogh

Hej

Jeg har brug for hjælp ASAP til at finde nogle links der kan forklare hvilke procestrin der er under udvinding/fremstilling af morfin, gerne flere fremstillingseksempler da jeg skal sammenligne disse.

Derudover har jeg også brug for hjælp til at finde ud af hvordan morfin reagerer med kroppen, her skal jeg inddrage nervesignaler. Jeg kan nemlig ikke finde nogle der giver mening ;)

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2019 af DrNielsen

Altså nu er morfin jo et stof der florerer på det illegale marked, så jeg ved ikke rigtig om jeg synes det er rigtigt at fortælle hvordan man fremstiller morfin. Såfremt du agter at skrive det i din opgave, må du selv finde frem til det.

Ift. farmakodynamikken kan jeg sige så meget, at den i store træk er ukendt. Du kan dog tage et kig på underenhederne af de opioide receptorere. Her er en videnskabelig artikel du muligvis kan bruge:

https://www.nps.org.au/australian-prescriber/articles/opioids-mechanisms-of-action


Skriv et svar til: Procestrin ved fremstilling af morfin og hvordan reagerer morfin med kroppen med inddragelse af nervesignaler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.