Engelsk

How 2 - Hvordan kan jeg beskrive en persons humør uden, at beskrive det med følelser og kun med miljøbeskrivelse. Vi må ikke beskrive ansigtet eller personer

21. februar 2019 af nikolajnielsen1234 - Niveau: A-niveau

Hvordan kan jeg beskrive en persons humør uden, at beskrive det med følelser og kun med miljøbeskrivelse. Vi må ikke beskrive ansigtet eller personer.
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. februar 2019 af Sabian

Du kan bruge vejret til at afspejle din persons sindssteming. 

Eller en bestemt handling. Hvis personen er nervøs, kunne han/hun pille ved noget, bide negle osv. 

Musik. Hvis du kan inkorporere at han/hun lytter til et eller andet stykke musik/genre. Sidder i sine egne tanker og vipper med foden til heavy rock, der kan høres af de forbipaserende ud gennem høretelefonerne? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. februar 2019 af Sabian

Tilføjning. 

 Det kunne også være andre handlinger. En person som doodler på sit papir, reflektere måske over noget? Sidder og spiser et eller andet, kunne også sige noget om personen. Gå all in og få personen til at drikke sort kaffe, der matcher hans/hendes sjæl! 

Tøj. Hvad har personen på? Det nyeste inden for fashion? udtrådte converse eller hvide sneakers? Skab gerne kontraster, hvis du kan. Det gør din karakter mere interessant. F.eks. kunne en kontrast være, hvis personen sad og nippede til sort kaffe, og havde en lyserød sweater på? (Ikke at der er noget galt med det, men jeg vil have gættet på en karamel frappachino til en pige i lyserød sweater? ) 

Hvor er personen henne? Sidder han ude på gaden, derhjemme eller i en park? En park virker mere idyllisk end et overrodet teenage værelse...Rod eller overdrevet orden i personens hjem, kunne også indikere indre uro eller et behov for kontrol, som kommer til udtryk i ekstremt rene og klare linjer i hjemmet. Alle lysene er placeret med præcist samme afstand i vinduskarmen, eller kuglepenne som farvesorterede på skrivebordet. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. februar 2019 af Stygotius

Sabian,  -Du har nogle problemer med at udtrykke dig på dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. februar 2019 af Stygotius

Hvad skal "How 2" betyde???

Humør er simpelthen følelser og man kan da godt beskrive deres udtryk indirekte, dvs. gennem det en person siger eller gør eller den måde den pågældende reagerer på  -og bestemt også gennem det vedkommende ikke siger eller gør dér hvor man ville have forventet det.

De ting som nævnes i #2, er nok  snarere udtryk for et menneskes personlighed end for vedkommendes humør.


Skriv et svar til: How 2 - Hvordan kan jeg beskrive en persons humør uden, at beskrive det med følelser og kun med miljøbeskrivelse. Vi må ikke beskrive ansigtet eller personer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.