Debat

Skal jeg droppe ud?

15. marts 2019 af marimj

Hej. 

jeg er en pige som går i 1. G på stx. 

Jeg startede i sommers efter at have gået 9 år på en steiner skole, hvilket jeg var rigtig glad for, men havde brug for at komme ud i "virkeligheden" og startede derfor på et normalt gymnasium, istedet for at tage steiner uddanelsen færdig som resten af dem fra min klasse. Da jeg jo gik på steiner vidste jeg at det ville være rigtig hårdt at starte på noget der var så anderledes, hvilket det virkelig også var, men her er jeg og får gode karakterer og klarer mig helt fint. Men her de sidste par måneder har jeg virkelig tvivlet på om det er det rigtige for mig at gå i gymnasiet.Jeg føler ikke det giver mig noget, og føler egentlig bare at mit liv er sat på pause, jeg er træt af folks pis, og vil egentlig hellere bruge min tid på at lave noget som jeg har lyst til, hvor jeg kan udvikle mig på den måde jeg føler jeg har brug for, fx. på kunstnerriske områder, hvilket er noget jeg nok har med fra steiner. Mit spørgsmål er- skal jeg bare keep going, blive færdig og bruge de næste 2 år af mit liv på noget, hvor jeg føler at jeg ikke gør andet end at gå imod mine personlige værdier, men bagefter være i stand til at få hvilket som helst job. Eller skal jeg lytte til mine behov, stoppe op og gøre hvad jeg føler er rigtigt for mig? jeg ved at selvom jeg stopper og ikke får en gymnasiel uddanelse vil jeg altid kunne uddleve mine drømme, fordi jeg tror på at man kan hvad man vil. Jeg håber i kan hjælpe mig :).                                     - En meget forvirret sjæl.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. marts 2019 af peter lind

Jeg synes det er helt rigtig at lytte til hvad man selv har brug for. Det er jo hele ens fremtid, og man vil ikke få et godt liv, hvis ens arbejde ikke interessere en pind. Du vil også have sværere ved at komme frem. På den anden side synes jeg også, at du ikke skal droppe ud uden at vide hvad du så skal gøre. Ellers vil du jo bare dandere den rundt uden at komme nogen vegne. Så er det bedre at blive; mens du tænker over tingene. Du vil også blive mere moden og mere klar over hvad du vil.


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. oktober 2019 af hvisjegskriverherharjegbrugforhjælp

Slettet

Skriv et svar til: Skal jeg droppe ud?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.