Matematik

Problemregning/tegning

28. marts 2019 af Isabellamh - Niveau: 8. klasse

Hej alle, 

Jeg har igen nogle opgaver jeg ikke kan finde ud af. Det ville være rigtig dejligt, hvis I/du kunne hjælpe!

OBS! - JEG VEDHÆFTER OPGAVERNE SOM ET BILLEDE 

Tusind tak på forhånd :)

Vedhæftet fil: VNgjvunCTACOxz78%sTjTA.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2019 af AMelev

Nøjes en anden gang med en opgave pr. tråd, ellers bliver det nemt noget roderi.

Opgave 6
Afsæt et punkt C og derfra en halvlinje m. Konstruer med C som centrum en cirkel med radius (a) på 9 cm og marker skæringspunktet B med halvlinjen m. Konstruer i C en halvlinje n vinkelret på m og afsæt puntet A vha. en cirkel med C som centrum og radius (b) på 5 cm. Forbind A, B og C med linjestykker.
Konstruer to af vinkelkalveringslinjerne og marker deres skæringspunkt D, som er centrum for trekantens indskrevne cirkel. Konstruer en linje gennem vinkelret på en af siderne og marker deres skæringspunkt E. Tegn cirklen med D som centrum og DE som radius.

Vedhæftet fil:Billede.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #2
28. marts 2019 af AMelev

Opgave 7
Afsæt et punkt A og tegn cirklen med A som centrum og radius 5.5. Afsæt et punkt B på cirklen og tegn cirklen med B som centrum og 5.5 som radius. Marker skæringspunktet C mellem de to cirkler og forbind A, B og C med rette linjestykker.
Konstruer midtnormalerne til to af siderne og marker disses skæringspunkt E, som er centrum i trekantens omskrevne cirkel. Tegn cirklen med E som centrum og AE som radius.

Vedhæftet fil:Billede.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. marts 2019 af AMelev

Opgave 8 forstår jeg ikke.

Vedhæftet fil:Billede.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #4
28. marts 2019 af AMelev

Opgave 9 & 10
Prøv selv. Til AC i opg. 9 skal du bruge "Vinkel med given størrelse"  - ved at holde curseren hen over værktøjet, kan du se rækkefølgen. Ellers er der ikke noget, der ikke er brugt i Opg. 6-7.

Vedhæftet fil:Billede.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. marts 2019 af StoreNord

Opgave 8)    I Geogebra kan man bruge isometrisk papir.


Skriv et svar til: Problemregning/tegning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.