Debat

Gymnasie karakterer

28. april 2019 af hejjjjjjjjjj09

Hej!

Jeg skal starte på gymnasiet her til sommer, og ville egentlig bare lige høre hvad jeres oplevelser/erfaringer med karakterer i folkeskolen kontra gymnasiet er? Jeg er specielt interesseret i overgangen og følelser om denne! 

Passer det at man falder i karakter når man starter gymnasiet? og kan man få dem op igen?


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. april 2019 af gerthansen

Gymnasiet kommer i hvertfald til at føles hårdere, til dels pga karakterræset, men også at det jo er en niveau stigning, men husker ikke min tid som at man faldt meget i karakter fra folkeksole til gym, måske med en enkelt karakter. Og du kan helt sikkert får dem op igen, bare vis din lærer du gerne vil det, og får du en karakter du ikke er tilfreds med så spørg hvorfor, og hvad du kan gøre for at forbedre den.


Svar #2
28. april 2019 af hejjjjjjjjjj09

tusinde tak! Det lyder egentlig meget overskueligt :) 

Har I andre haft nogle anderledes oplevelser? 


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. april 2019 af Mathias7878

De fleste oplever, at deres karakterer kan falde markant det første halve år, fordi dine lærer først skal se dig an.

Det handler så bare om at blive ved og ved med at vise, at du er rigtig dygtig.

Så hvis du fik gode karakterer i folkeskolen, vil du højst sandsynligvis også få gode karakterer i gymnasiet, såfremt du klør på.

Held og lykke :) 

- - -

 

 


Svar #4
28. april 2019 af hejjjjjjjjjj09

Endnu engang tusinde tak for svaret! Det giver jo egentlig god nok mening at de lige skal se en an - sådan er det jo også når man får nye lærere i folkeskolen! Så må jeg vel bare håbe på, at jeg kan få karaktererne op igen :))


Brugbart svar (1)

Svar #5
28. april 2019 af Skaljeglavedinelektier

Jeg havde rigtig fine karakterer i folkeskolen, og de faldt ret meget i det første halve år af gymnasiet - nok en kombination af at lærerne skal se en an samt, at man selv skal omstille sig læringsmæssigt. Man kan sagtens arbejde sig op og ende med et rigtig godt gennemsnit. Det gjorde jeg selv også uden, at man skal tage del i karakterræset. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. oktober 2019 af hvisjegskriverherharjegbrugforhjælp

Slettet

Skriv et svar til: Gymnasie karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.