Matematik

Hjælp til Mat A - Mundtlig

07. maj 2019 af jaco6814 - Niveau: A-niveau

Hej, søger en der kan hjælpe mig med I alt 15 mundtlige delopgaver. Jeg giver en god løn, det eneste du skal er at løse spørgsmålene i "hånden" så man kan se hvordan de er løst. Det burde max tage et par timer hvis du er en haj til det!

Grunden er at jeg har fuldtidsarbejde, og snart har eksamen, og har svært ved at få det hele til at hænge sammen, da jeg er igang med at læse Mat A, som supplering for at kunne komme på drømmestudie. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. maj 2019 af oppenede

Hvad er spørgsmålene


Svar #2
07. maj 2019 af jaco6814

ex.

Mat A spørgsmål 22

Emneopgave: Differentialregning

Du skal udvælge dele af din emneopgave med ovenstående titel, og redegøre

nærmere herfor.

Delspørgsmål:

Udled beviset for hvordan man bestemmer differentialkvotienten for eksponentialfunktionen f(x)=a^x ved hjælp af differentialkvotienten for en sammensat funktion

Mat A spørgsmål 2

Emneopgave: Differentialregning

Du skal udvælge dele af din emneopgave med ovenstående titel, og redegøre nærmere herfor.

Delspørgsmål:

Bestem monotoniforhold og ekstrema for funktionen f(x)= x4-8x2+17. Skitsér f. Bestem tangentligningen til funktionen f(x) for x=-1. Gør rede for at funktionen har to vendetangenter.

Mat A spørgsmål 3

Emneopgave: Differentialregning

Du skal udvælge dele af din emneopgave med ovenstående titel, og redegøre nærmere herfor.

Delspørgsmål:

Bevis regnereglen for produktet h(x) af to differentiable funktioner f(x) og g(x) med samme definitionsmængde, altså hvis h(x)=f(x)*g(x) da er h’(x)=f’(x)*g(x)+f(x)*g’(x) 

Mat A spørgsmål 4

Emneopgave: Differentialregning

Du skal udvælge dele af din emneopgave med ovenstående titel, og redegøre nærmere herfor.

Delspørgsmål:

Bevis kædereglen, dvs antag, at f(x) og g(x) er differentiable funktioner og vis, at så er også h(x)=f(g(x)) differentiabel og h’(x)=f’(g(x))*g’(x).


Skriv et svar til: Hjælp til Mat A - Mundtlig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.