Dansk

Hvordan finder jeg det Gyldne snit i min reklame?

27. maj 2019 af Jeppekj11 - Niveau: 9. klasse

Hej jeg skal op til eksamen i morgen i dansk men jeg har bare et problem og det er at jeg ved ikke hvordan jeg finder det gyldne snit i min trykte reklame. Er der nogle der kan hjælpe mig med det?

(Min reklame) https://www.google.com/search?q=snow+white+louis+vuitton&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=TTQBwwal4lGpAM%253A%252CXaqL2VyHgn4JiM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRFiTwyk5zdmz37bt3wJgHjTzntOw&sa=X&ved=2ahUKEwjelqiJ7rviAhXDZVAKHXoUBF0Q9QEwAHoECAcQBA#imgrc=TTQBwwal4lGpAM:&vet=1


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2019 af albe2949

Jeg har gjort det sådan her, håber det hjælper


Svar #2
27. maj 2019 af Jeppekj11

Er det gyldne snit så bare den midterste firkant? eller hvordan hænger det samme?


Brugbart svar (1)

Svar #3
27. maj 2019 af Capion1

Det gyldne snit er en ret linje parallel med billedets længste eller korteste side i en afstand
ca. 1/3 af hele længden. Et mere nøjagtigt tal, som indeholder en kvadratrod, kan beregnes matematisk.
Men 1/3 er en god tilnærmelse og let at huske.


Svar #4
27. maj 2019 af Jeppekj11

Kan jeg få dig til at skære det ud i pap for mig?


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. maj 2019 af Capion1

Billedet vedhæftet # 1:
Den første lodrette linje ligger ca. 1/af hele billedets længde fra venstre billedramme.
Mål evt. efter med en lineal.
Gør det samme på de øvrige tre linjer.
Alle fire linjer er gyldne snit.
Dér, hvor linjerne skærer hinanden, er der en slags "super gyldent snit".
Der er hér kunstnerne især har deres opmærksomhed.


Svar #6
27. maj 2019 af Jeppekj11

Så det gyldne snit er de 4 punkter hvor linjerne skærer?

Vedhæftet fil:Snehvide gyldne snit.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #7
30. maj 2019 af Stygotius

Det gyldne snit deler en linje på en måde at det korte stykke forholder sig til det lange som det lange forholder sig til hele lnjen.

Hvis linjen er A, og det korte stykke er B og det lange er C, har vi:

B / C  = C / A.

På en flade (f.eks. et  billede) vil det gyldne snit ligge der hvor den lodrette kants og den vandrette kants linjer i det gyldne snit skærer hinanden 


Skriv et svar til: Hvordan finder jeg det Gyldne snit i min reklame?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.