Studievejledning

Fravær første skoledag

03. juli 2019 af SkalPåGym
Hej, jeg skal starte på STX d.7 august, men vi skal på ferie og vi havde regnet med at skulle starte den 8 august på gym, men det blev så den 7, derfor kommer jeg til at mangle første skoledag,da vi først flyver tilbage d.7. Jeg er meget nervøs for, at jeg går glip af vigtige ting og om det kommer til at sende et dårligt signal. De får jo kodeord, skal betale, fotograferes, bøger... alt muligt den dag, som jeg ikke kommer til.

Er det dårligt eller er det fuldstændigt ligegyldigt/ skal jeg skrive til skolen, at jeg ikke kommer første dag?

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2019 af guzbak

Du kan jo skrive til skolen pg høre hvad du går glip af og hvordan du får alt det info du ikke før første dag. Det skal nok gå ??
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. juli 2019 af ringstedLC

Du er blevet inviteret til at modtage undervisning m.m., så det er god stil at give besked om udeblivelse. Skriv hvorfor og meget gerne hvorfor I har regnet forkert.


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juli 2019 af sofe1

Jeg havdet nogle klasse kammerater som kom ikke I først uge pga rejse. Men det skete ikke rigtig noget andet end at fraværet var ret høj, men for en sikkerhedskyld skriv til skolen så de ved det.

Brugbart svar (0)

Svar #4
03. juli 2019 af Fatima2904

Du skal blot skrive til skolen, at du ikke kan møde op første skoledag. Min veninde stod i præcis samme situation, og kom derfor ikke første skoledag. Det var også okay, da man første skoledag bare bliver introduceret til hinanden (eleverne, lærene osv. Vi fik først bøger, og alt mulig dagene efter. Det skal nok gå ;-)


Skriv et svar til: Fravær første skoledag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.