Studievalg og videregående studie

Fysik - hvilket universitet?

18. juli 2019 af 251958175

Jeg er begyndt at overveje, hvilket universitet jeg skal læse fysik på. Jeg tænkte først og fremmest på Københavns Universitet pga. deres historie inden for fysik, og fordi at det var der, jeg var i studiepraktik. Jeg har intet hørt om AAU's fysikstudie - det tager jeg som et dårligt tegn. SDU er nærliggende, da jeg selv bor på Fyn, men jeg har hørt at niveauet ikke skulle være lige så højt som KU og AU. Sidst er der AU, som jeg ikke ved så meget om, udover at deres udvekslingsaftaler er med dårligere universiteter end KU inden for fysik, hvis man kan tage det som et pejlemærke for kvaliteten.

Jeg håber at der er nogen, som vil fortælle lidt om deres studie/deres opfattelse af de andre universiteter. Det sociale og antal studerende spiller ingen rolle.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juli 2019 af Moderatoren

Besøg evt. de universiteter, som du er interesseret i. Det er meget sjældent at nogen har erfaringer fra 3 universiteter.


Svar #2
19. juli 2019 af 251958175

#1 Nu er det meget normalt, at de har erfaring fra 1 af universiteterne og har hørt om de andre, som var det jeg efterlyste.


Brugbart svar (1)

Svar #3
19. juli 2019 af Mathias7878

Man kan sammenligne de forskellige universiteter på uddannelseszoom.dk ud fra forskellige parameter. Det kunne du eventuelt tjekke ud! :)

- - -

 

 


Skriv et svar til: Fysik - hvilket universitet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.